به گزارش پایگاه خبری نشان :

ابراهیم محمدولی با اشاره به قیمت امروز طلا و سکه اظهار کرد: روند اونس جهانی و نرخ ارز نسبت به روز گذشته تغییری نکرده و از آنجا که به دلیل تعطیلی بازار تقاضایی هم وجود ندارد، قیمت طلا و سکه ثابت مانده است.

به گفته محمدولی، افت تقاضا و رکود بازار طلا باعث زیان شدید فعالان این صنعت شده و اگر بعد از بازگشایی بازار هم وضعیت به همین شکل ادامه یابد منجر به بیکاری بسیاری از طلافروشان خواهد شد.

رییس اتحادیه طلا با اشاره به عوامل موثر بر کاهش قیمت طلا در روزهای اخیر بیان کرد: به نظر می‌رسد مذاکرات وین به مراحل خوبی رسیده و خبرهای خوشی که هفته گذشته از این نشست منتشر شد روند بازار ارز و به تبع آن طلا و سکه را نزولی کرد.

او درباره آینده بازار طلا تصریح کرد: چنانچه ایران و آمریکا بر سر برجام به تفاهم برسند مسلما شاهد افت مجدد قیمت دلار، طلا و سکه خواهیم بود، البته این کاهش چندان چشمگیر نیست چراکه درحال حاضر حباب قیمت‌ها تخلیه شده است.

قیمت طلا و سکه ۵اردیبهشت ماه ۱۴۰۰

محمدولی در پایان به تشریح قیمت‌ طلا و سکه طبق ارزش اونس جهانی و نرخ ارز پرداخت و گفت: امروز قیمت سکه امامی ۱۰میلیون و ۱۰۰هزار و سکه طرح قدیم ۱۰میلیون تومان است؛ همچنین قیمت نیم سکه به پنج میلیون و ۶۰۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۶۰۰هزار و سکه یک گرمی به دو میلیون تومان کاهش یافت.

رییس اتحادیه طلا اضافه کرد: همچنین امروز قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار به چهار میلیون و ۳۷۰هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و هشت هزار تومان رسید.