به گزارش پایگاه خبری نشان :

تابناک/ به نقل از واشنگتن تایمز، یک مقام گفت: یک قطعه مس که در سال ۱۷۹۴ توسط ضرابخانه آمریکا در فیلادلفیا ضرب شد و نمونه اولیه پول این کشور نوپا بود، با قیمت ۸۴۰،۰۰۰ دلار  و بالاتر از پیش بینی کارشناسان حراج شد.

 
«اریک بردلی» سخنگوی حراج های میراث، گفت که سکه یک دلاری «No Stars Flowing Hair Dollar» حراج عصر جمعه با قیمت ۳۱۲،۰۰۰ دلار آغاز شد اما در کمتر از یک دقیقه، پیشنهاد مناقصه سریع سکه را به قیمت حراج نهایی خود یعنی ۸۴۰،۰۰۰ دلار رساند.
 
بردلی گفت: پیش بینی می شد این سکه که قبلاً متعلق به «باب سیمپسون» تاجر و رئیس رنجرهای تگزاس بود، از ۳۵۰ تا ۵۰۰ هزار دلار فروخته شود.
 
در حالی که شباهت زیادی به دلار نقره ای دارد که بعداً در فیلادلفیا ضرب شد، اما بی ستاره بودن این گونه سکه ها ارزش آن را به عنوان نمونه های اولیه سکه دلار بسیار بالاتر می برد. پیش از این جیکوب لیپسون از مزایده میراث فرهنگی گفت که سکه های بی ستاره توسط مجموعه داران و موسسات به عنوان نمونه های اولیه و الگوی نمونه های نقره ای بعدی محسوب می شوند.
 
OFuYsavEYTzA
 
قسمت روی این سکه که به عنوان الگو شناخته می شود، موهای پرتره لیبرتی و تاریخ ۱۷۹۴ را نشان می دهد، در حالی که در قسمت پشت سکه یک عقاب کوچک را روی یک سنگ در داخل یک تاج گل نشان می دهد. نمونه های بی ستاره مشابه این سکه، بخشی از مجموعه سکه شناسی موسسه ملی اسمیتسونیَن را تشکیل می دهند.
 
با ادامه روند ضرب اولین دلار سکه نقره ای ملی، این الگو فراموش شد.
 
لیپسون گفت: جمع آوری سکه ها، نادر بودن بی نظیر این میراث از محل اولین ضرابخانه فیلادلفیا که قبل از سال ۱۸۷۶ کشف شده را می رساند. اولین مالک سکه به این ترتیب تاریخچه آن را در اولین حراج خود در سال ۱۸۹۰ توصیف کرده است.
 
لیپسون گفت، این الگو دارای پوسیدگی است و در شرایط کامل نیست، احتمالاً به این دلیل که در محل ضرابخانه اصلی دفن شده است. برخی خراش ها و علائم دیگری بر روی سطوح قهوه ای آن وجود دارد. به گفته خانه حراج، این سکه هنری و عتیقه تا کنون هشت بار معامله شده است.
 
h3WGHL3m3ZMZ

 

 
سیمپسون ۷۳ ساله در سال ۲۰۰۸ آن را به همراه سکه های دیگر خریداری کرد تا به مجموعه بزرگ خود اضافه کند.
 
وی گفت: من فکر می کنم از سکه ها باید تقریباً به عنوان یک اثر هنری قدر دانسته شوند. من بیش از اندازه از این سکه ها لذت می برم.