به گزارش پایگاه خبری نشان :

 با ورود به فصل گرم، بسیاری از افراد مایلند وزن خود را کاهش دهند، اما برخی نیز در روند کاهش وزن به اندازه‌ای که مایلند، موفقیت کسب نمی‌کنند، به همین مناسبت نیز آرنولد شوارتزنگر یکی از مهمترین رموز موفقیت خود را قطع مصرف نان اعلام کرده است.

اما آیا این یک ایده درست است؟ دکتر اسپنسر نادولسکی در این خصوص می‌گوید: "نان ذاتاً چاق کننده نیست، اما خوردن آن آسان است. نان، مواد مغذی و انرژی بدن را تأمین می‌کند. "

آرنولد شوارتزنگر، به عنوان یک بدنساز کهنه کار  برای کاهش وزن به  ۲۱.۶ میلیون فالوور اینستاگرام خود گفت در حال کاهش وزن خود بوده و برای کمک در رسیدن به اهداف خود نان را از رژیم خود قطع کرده است. وی گفت:"من تمریناتم و دوچرخه سواری خود را دو برابر کردم و نان را در طول  این ماه قطع کردم و تقریباً در وزن هدفم (حدود ۹۹ کیلو گرم) هستم، گرچه  من در واقع هنوز  حدود ۲ کیلوگرم اضافه وزن دارم، اما من پیشرفتم را جشن می‌گیرم. "

با این حال، متخصصان تغذیه گفتند که رویکرد بدون نان شوارتزنگر ممکن است برای بعضی‌ها مفید باشد، اما برای دیگران نه. کاهش کربوهیدرات می‌تواند به برخی افراد کمک کند، اما برای کاهش وزن نیازی به قطع مصرف نان ندارید.

اگرچه نان اغلب به عنوان "چاق کننده" شناخته می‌شود، اما شما نیازی به قطع آن از رژیم خود ندارید. کاهش وزن به کاهش کالری برمی گردد و میزانی که این کالری‌ها را کاهش دهید به خود شما بستگی دارد، یک برش متوسط ​​نان حاوی ۸۰ تا ۹۰ کالری است. برخی از افراد ترجیح می‌دهند که وقتی به کمبود کالری پایبند می‌مانند، میزان کربوهیدرات را کاهش دهند، زیرا پروتئین و چربی‌ها به طور کلی اشباع‌تر هستند (و پروتئین برای حفظ توده عضلانی مهم است).

نان قهوه‌ای حاوی فیبر  بیشتری نسبت به نان سفید است، اما این بدان معنا نیست که نان سفید فاقد هرگونه ارزش غذایی است. درواقع شوارتزنگر باید اطمینان حاصل کند که سایر منابع کربوهیدرات نشاسته‌ای را در رژیم غذایی خود دارد. کربوهیدرات‌ها منبع اصلی تأمین انرژی بدن هستند و ما برای تأمین فعالیت‌های روزمره به آن نیاز داریم. مغز ما همچنین به تأمین انرژی کافی برای کمک به تمرکز  خود نیاز دارد. محدود کردن کربوهیدرات‌ها می‌تواند منجر به مشکلات تغذیه و به نوبه خود سردرد، بی حالی، سرگیجه و تحریک پذیری شود.