به گزارش پایگاه خبری نشان :

خرید و فروش خودرو هایی که در دو شرکت ایران خودرو و سایپا به شرط معامله نشدن تا یکسال به خریدار تحویل می شود، یکی از مشکلاتی بود که متقاضیان خودرو از آن شکایت داشتند. این خودروها به صورت متخلفانه و به وفور در آگهی های اینترنتی و شبکه های موبایلی برای فروش عرضه می شد. حتی در سایت های مشهور فروش کالا نیز که قاعدتا باید قوانین عدم معامله این خودروها را با دقت اجرا کنند نیز بعضا شاهد آگهی های فروش خودروهای مذکور بودیم.

در تازه ترین تحول بزرگترین و پربازدیدترین سایت درج آگهی کالا در ایران، انتشار این گونه آگهی ها را ممنوع کرد. سایت دیوار پیش از این از ممنوعیت خرید و فروش خودروهای «سورن پلاس»، «رانا پلاس» و «تارا» در این پلتفرم خبر داده بود و حالا تیم نظارت دیوار اعلام کرده است که خرید و فروش حواله خودروهای «شاهین» و «ساینا پلاس» هم به فهرست ممنوعه دیوار افزوده شده است.

هشدار مهم دیوار به خریداران حواله خودرو

تیم نظارت دیوار، این خودروها را در فهرست ممنوعه قرار داده است. براساس قانون هرگونه معامله خودروهایی که از طریق قرعه‌کشی سایپا و ایران‌خودرو ثبت نام می‌شود، از زمان تحویل تا یک سال مجاز نیست. از آن‌جا که این خودروها برای اولین بار از طریق همین قرعه‌کشی‌ها وارد بازار می‌شوند، خرید و فروش حواله‌ای و فیزیکی آن‌ها در دیوار هم ممنوع شده و آگهی‌های مرتبط با آن‌ها منتشر نمی‌شود.

دیوار هشدار داده بازار سیاه خریدوفروش این خودروها و حواله‌شان، به شدت ناامن و پر از پرونده‌های کلاهبرداری است و شهروندان به هیچ عنوان در پلتفرم‌های دیگر هم نباید اقدام به خرید یا فروش این خودروها کنند.