به گزارش پایگاه خبری نشان :

مهر: معاون ساماندهی امور جوانان گفت: براساس پایش ها و بررسی های اخیر، ۳۷ درصد جوانان حتی با رفع تمامی مشکلات اقتصادی باز هم تمایلی به ازدواج ندارند.

محمد مهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش با اشاره بر انجام پژوهشی با موضوع بررسی میزان وقوع ازدواج سفید در کشور، گفت: اخیراً پژوهشی را با موضوع ازدواج انجام داده‌ایم که نتایج آن را در ستاد ساماندهی نیز به سازمان‌ها اعلام کرده‌ایم. این پژوهش در موضوع ازدواج با محوریت نگرش جوانان به تشکیل خانواده و فرزندآوری و انواع ارتباط‌های جوانان است که بخشی از آن نیز شامل بررسی وضعیت ازدواج سفید در کشور می‌شود.

وی افزود: در این پژوهش میزان نیاز جوانان به ازدواج را در صورت رفع همه مشکلات اقتصادی بررسی کرده و راهکارهای جایگزین جوانان برای ارتباط با جنس مخالف مورد تحلیل قرار گرفته است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش ابراز داشت: عملاً یک نوع راحت طلبی در میان نسل جوان به وجود آمده و حتی اگر بخشی از این موانع اقتصادی موجود برای ازدواج رفع شود باز هم برخی جوانان انگیزه لازم برای ازدواج را ندارند.

وی اظهار داشت: بر اساس این پایش، ۳۷ درصد جوانان کشور اعلام کرده‌اند که انگیزه تشکیل خانواده را ندارند و انجام عمل ازدواج جز لزومات زندگی آنها نیست.

تندگویان تصریح کرد: حاصل این پژوهش گزارشی جامع و محرمانه شد که در اختیار شورای اجتماعی کشور قرار گرفته است. بعلاوه درخواست کرده‌ایم که جلسه‌ای محرمانه برای مطالعه بخش‌های مهم این گزارش از جمله مباحث مربوط به ازدواج سفید شکل بگیرد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش تصریح کرد: یک پایش اساسی نیز در موضوع هم باشی و ارتباطات خارج از عرف و شرع جوانان انجام شده که بخشی از آن را در شورای فرهنگی عمومی کشور مطرح کردیم تا مشخص شود نهادهای فرهنگ ساز باید چه اقدامی برای جلوگیری از این آسیب‌های انجام دهند.