به گزارش پایگاه خبری نشان :

همشهری آنلاین/ مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز چهارشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۴۳۴ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید-۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان این بیماری در ایران به ۷۰ هزار و ۹۶۶ نفر رسید. پنج هزار و ۳۳۸ بیمار بدحال نیز در بخش مراقبت های ویژه بیمارستانی (آی سی یو) بستری هستند.

بنا بر این گزارش، از دیروز تا امروز ( ۸ اردیبهشت ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۱ هزار و ۷۱۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۳ هزار و ۴۶۷ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۴۵۹ هزار و ۹۰۶ نفر رسید.

وزارت بهداشت در این اطلاعیه افزود: تاکنون یک میلیون و ۹۲۳ هزار و  ۸۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. ۵ هزار و ۳۳۸نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند و ۱۵ میلیون و ۵۶۲ هزار و ۵۶۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

 

بر اساس این گزارش، هم اکنون ۱۹۸ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۵۷ شهر در وضعیت نارنجی، ۷۴ شهر در وضعیت زرد و ۹ شهر در وضعیت آبی قرار دارند. بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است. 

وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد: تاکنون ۷۴۴ هزار و ۹۱۴ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۱۹۳ هزار و ۸۴۰ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۹۳۸ هزار و ۷۵۴ دوز رسید.