به گزارش پایگاه خبری نشان :

وضعیت کرونایی تهران همچنان قرمز است و تمدید تعطیلی‌ها سبب شده برخی مستاجرانی که این روزها به دنبال آپارتمان مناسب برای اجاره هستند نتواند گزینه مطلوب خود را به راحتی پیدا کنند.

اگر فایل‌ها تخلیه نباشد ، مستاجران مستقر به دلیل وضعیت کرونایی تهران اجازه بازدید نمی‌دهند و اجاره‌بهای پیشنهادی برای آپارتمان های خالی نیز چندان با قیمت روز بازار همخوانی ندارد. نرخ های پیشنهادی مالکان جهش قابل توجهی داشته است. در میان فایل های پیشنهادی مربوط مناطق مرکزی و شمالی دیگر اجاره بهای زیر یک میلیون تومان یافت نمی شود. فایل های رهن کامل نیز کمتر زیر ۱۰۰ میلیون تومان در این محدوده ها یافت می شود و تعداد رهن های میلیاردی نیز نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

راهکار تکراری مالکان برای دور زدن بخشنامه ستاد ملی کرونا

اما یک توصیه به مستاجرانی که قصد جا به جایی ندارند و مالک به بهانه فروش ملک می خواهد ملک خود را تخلیه تا بدون توجه به سقف ۲۵ درصدی افزایش اجاره بها که توسط ستاد ملی کرونا پیش بینی شده ، اجاره دهند. این مالکان در گام دوم ممکن است پیشنهاد قیمتی خود را شفاف تر بیان کنند. اما تا فروش ملک قطعی نشده باشد می توانید ازامتیازات بخشنامه ستاد ملی کرونا استفاده کنید. همچنین بعد از فروش ملک هم فرصتی برای تخلیه ملک دارید.

 به نظر می رسد برخی از مالکان با استفاده از نا آگاهی مستاجران قصد دور زدن بخشنامه ستاد کرونا را دارند. هرچند به گفته یکی از مشاوران املاک کمتر این بخشنامه ملاک تمدید قرار دادهای اجاره قرار می گیرد. اما مستاجران با توجه به افزایش چشمگیر هزینه های جا به جایی ترجیح می دهند حتی بیش از مصوبه ستاد ملی کرونا قرار دادهای خود را تمدید کنند.

G2zUKLb3tLMl