به گزارش پایگاه خبری نشان :

 یازدهم فروردین پرونده‌ای با موضوع سرقت از مغازه سمساری در کلانتری سیدخندان تشکیل و با هماهنگی با مرجع قضایی برای رسیدگی تخصصی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی فرستاده شد. شاکی در تحقیقات اظهار داشت، نهم فروردین مغازه سمساری‌ام مورد سرقت قرار گرفته و سارقان با دستگاه هوا برش قفل مغازه را بریده و موفق به سرقت تعدادی سماور زغالی روسی قدیمی به ارزش حدود پنج میلیارد ریال شده‌اند.

پس از انجام تحقیق از شاکی و بررسی فیلم ضبط شده دوربین‌های مداربسته تصاویری از لحظه سرقت و سارقان به‌دست آمد و یک هفته بعد از سرقت مغازه در هجدهم فروردین ماه مأموران پلیس این پایگاه مردی را که شباهت زیادی با یکی از سارقان سمساری داشت در خیابان وحیدیه به اتهام ولگردی و مظنون به سرقت اماکن دستگیر کردند و در اختیار پلیس آگاهی قرار دادند.

سرهنگ کارآگاه سعید مجیدی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی در تشریح این پرونده گفت: پس از تحویل متهم به پلیس آگاهی و با توجه به اینکه فیلم‌های دوربین مداربسته مغازه سمساری در حال بررسی بودند مشخصات حبیب با تصویر یکی از سارقان موجود در فیلم و عکس سرقت مغازه مطابقت داشت که از متهم تحقیق شد و وی به جرم سرقت اعتراف کرد. حبیب در بازجویی تکمیلی اظهار داشت، سرقت را با همدستی سه تن از دوستانم به نام‌های سیامک – امیر و نازنین انجام دادم که چهار سماور را من بردم و به شخصی به نام کامران ضایعاتی فروختم و بقیه سماور‌ها را نیز آن ۳ نفر برده‌اند.

با انجام تحقیقات و هماهنگی با مرجع قضایی در گام بعدی کامران در منزلش واقع در میدان تسلیحات دستگیر و دو سماور روسی قدیمی از منزل متهم کشف شد که در بازجویی اعلام کرد سه عدد سماور را به مبلغ شش میلیون تومان خریده است.

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی گفت: طی هماهنگی لازم و در یک عملیات ضربتی توسط اکیپی از کارآگاهان یکی دیگر از اعضای باند به نام سیامک مورد شناسایی و دستگیر شد که پس از انتقال او به پلیس آگاهی به جرم خود اعتراف کرد که با انجام تحقیقات هر سه متهم از سوی شعبه دهم دادیاری روانه زندان شدند و اقدامات برای شناسایی و دستگیری سایر سارقان و کشف اموال ادامه دارد.