به گزارش پایگاه خبری نشان :

حمیدرضا انارکی با بیان اینکه روش خاصی برای تقویت سیستم ایمنی ریه وجود ندارد، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و همه گیری آن لازم است افرادی که دچار بیماری های ریوی هستند از ترددهای غیرضروری اجتناب کنند.

وی افزود: بیماران ریوی حتما داروهای خود را به موقع مصرف کنند و درصورتی که با علائم خاصی مواجه شدند به پزشک خود اطلاع دهند.

انارکی با تاکید بر این که در شرایط شیوع بیماری کرونا افراد سالم باید سیستم ایمنی بدن خود تقویت کنند افزود: تغذیه مناسب و استفاده از میوه در وعده های روزانه و همچنین خواب کافی از جمله مواردی است که نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن دارد.

این متخصص ریه با بیان اینکه فرهنگ افراد جامعه نقش مهمی در رعایت پروتکل های بهداشتی دارد گفت: کودکان و نوجوانان به طور مستقیم از خانواده الگو می گیرند و رفتار خانواده ها در رعایت پروتکل های بهداشتی نقش مهمی در آموزش و الگوپذیری کودک و نوجوان دارد.

استرس راه ورود کرونا است

وی تصریح کرد: عدم استفاده از ماسک در افرادی که رفتارهای هیجانی و پرخطر دارند بسیار دیده می شود که بروز چنین رفتاری می تواند ناشی از دلایل فیزیولوژیک و روانشناختی باشد.

وی خاطرنشان کرد: بخشی زیادی از جامعه شناخت و آگاهی کافی نسبت به بیماری کشنده کرونا ندارند و تنها زمانی خطرات ناشی از ویروس کرونا را جدی می گیرند که خود یا نزدیکان آنها به این بیمار مبتلا شوند و یا ابتلا به ویروس کرونا منجر به مرگشان شود.

انارکی با تاکید بر اینکه سطح سواد نیز علاوه بر فرهنگ نقش بسزایی در رعایت پروتکل های بهداشتی دارد خاطر نشان کرد: عده ای از افراد که کمتر مطالعه می کنند و نسبت به اخبار روز جامعه آگاهی ندارند به دلیل دریافت اطلاعات متنوع از منابع غیرموثق نسبت به ویروس کرونا بی تفاوت شده اند و لزومی بر رعایت پروتکل های بهداشتی نمی بینند و بدون توجه به مسائل بهداشتی در جامعه تردد می کنند.

این متخصص ریه با تاکید بر اینکه افراد سعی کنند در مواجه با ویروس کرونا دچار استرس و وسواس نشوند افزود: با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و استفاده از سبزی جات و میوه ها در وعده های غذایی سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنند.