به گزارش پایگاه خبری نشان :

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت امروز دوشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: از دیروز تا امروز (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۰ هزار و ۷۳۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۳ هزار و ۹ نفر از آنها بستری شده‌اند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲ میلیون و ۵۵۵ هزار و ۵۸۷ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت در این اطلاعیه افزوده است: تاکنون ۲ میلیون و ۴ هزار و ۹۴۹ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. ۵ هزار و ۴۶۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

بر اساس این گزارش، اکنون ۱۹۸ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۵۷ شهر در وضعیت نارنجی، ۸۴ شهر در وضعیت زرد و ۹ شهر در وضعیت آبی قرار دارند. بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است. 

وزارت بهداشت همچنین اعلام کرد: تاکنون یک میلیون و ۲۶ هزار و ۳۶۹ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۲۲۵ هزار و ۵۳۰ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده و واکسینه شده اند. مجموع واکسن های تزریق‌شده در کشور نیز به یک میلیون و ۲۵۱ هزار و ۸۹۹ دوز رسیده است.