به گزارش پایگاه خبری نشان :

محمد کشتی‌آرای با تحلیل روند امروز قیمت طلا و سکه اظهار کرد: امروز باوجود افزایش حدود ۱۲دلاری اونس جهانی، امروز قیمت طلا و سکه متاثر از افت نرخ ارز با کاهش قابل توجهی همراه شده به طوریکه سکه طرح قدیم در آستانه ورود به کانال ۸میلیون تومان است.

به گفته کشتی‌آرای ، امروز طلا همپای دلار کاهش یافته اما سکه همچنان در برابر این روند نزولی مقاومت دارد و همچنان حباب آن متاثر از نبود عرضه و مشتری بالاست

این فعال بازار طلا نبود نقدینگی و تقاضا را عامل دیگر کاهش قیمت طلا و سکه عنوان کرد و گفت: باتوجه به تعطیلی بازار طی چهار هفته اخیر و افت شدید معاملات، روند نزولی طلا و سکه تشدید شده و از آنجا که احتمال تمدید تعطیلی وجود دارد، به نظر می‌رسد شاهد افت بیشتر قیمت‌ها متاثر از نبود خریدار باشیم.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: البته چنانچه در روزهای آینده توافق صورت بگیرد و در پی آن ارز‌های بلوکه شده ایران آزاد شود قیمت‌ها کاهش بیشتری خواهد داشت تا جاییکه سکه وارد کانال ۸میلیون تومان خواهد شد.

سکه در آستانه ورود به کانال ۸میلیون

کشتی‌آرای با تشریح قیمت‌های امروز بر مبنای نرخ ارز و اونس جهانی بیان کرد: امروز قیمت سکه امامی به ۹میلیون و ۳۰۰هزار و سکه طرح قدیم به ۹میلیون و ۱۰۰هزار تومان کاهش یافت اما حباب سکه به ۳۵۰هزار تومان رسید.

او اضافه کرد: قیمت نیم سکه به پنج میلیون، ربع سکه سه میلیون و سه یک گرمی به یک میلیون و ۸۰۰هزار تومان کاهش یافت؛ همچنین امروز قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار به سه میلیون و ۹۷۵هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار به ۹۱۸هزار تومان رسید که در مقایسه با آخرین قیمت معامله شده روز دوشنبه حدود ۲۰هزار تومان ارزان شده است.