به گزارش پایگاه خبری نشان :

اگر قصد خرید یا اطلاع از قیمت مسکن برای یک واحد 150متری در تهران را دارید باید بدانید، واحدهایی با این متراژ معمولا در محله‌‌هایی که قیمت مسکن در آن‌ها بالاست، بیشتر دیده می‌شود و خرید یک واحد با چنین متراژی در محله‌هایی که قیمت مسکن در آن پایین است، کمی دشوارتر است؛ در این گزارش به بررسی قیمت برخی از واحدهای 150متری که در آژانس‌های املاک تهران به فروش گذاشته شده است، خواهیم پرداخت.

در ابتدا لازم به ذکر است باتوجه به اینکه تعداد زیادی از خانه‌هایی با این متراژ، در مناطق لوکس و گران قیمت تهران وجود دارد، قیمت کل مسکن برای این واحدها نیز به علت متراژ بالا و نیز بالا بودن متوسط قیمت مسکن در محله‌های گران قیمت از نظر مسکن، بالاست. همچنین قیمت‌هایی که در ادامه می‌آید تنها نمونه‌ای از واحدهاست که در محله‌های مذکور به فروش گذاشته شده است و به طور مطلق بیانگر قیمت مسکن در محله‌هایی که در ادامه می‌آید نیست.

یک خانه 150متری در شمال تهران چند؟

همانطور که گفته شد، تعداد زیادی واحدهای 150متری در شمال تهران آگهی می‌شود و قیمت مسکن نیز در شمال تهران بالاست؛ سعادت آباد یکی از محله‌های مشهور تهران در شمال غرب و منطقه2 شهرداری تهران است؛ یک خانه 149متری و 15سال ساخت در این محله با قیمت 70میلیون تومان در هر متر مربع به فروش گذاشته شد.

پاسداران یک محله دیگر در شمال شرق تهران است که در منطقه4 قرار دارد و مناطق شمالی آن در همسایگی منطقه یک قرار گرفته است؛ از این رو مناطق شمالی این محله گاه قیمتی برابر با منطقه یک دارد؛ واحدی 150متری و نوساز در این متری 85میلیون تومان قیمت خورد.

زعفرانیه یک محله در منطقه یک شهرداری و شمال پایتخت است که متوسط قیمت مسکن در آن بسیار بالا بوده و برخی از واحدهایش با قیمت‌‌هایی نجومی معامله می‌شود؛ یک خانه 151متری و 7ساله در این محله با قیمت 60میلیون تومان برای هر متر مربع به فروش خواهد رسید.

واحدهای 150متری در غرب تهران چند؟

غرب تهران از دیگر مناطقی است که واحدهای متراژ بالای زیادی را در خود جای داده است؛ یک دستگاه آپارتمان 147متری و 2ساله در شهران متری 45میلیون تومان و واحدی 152متری و نوساز در مرزادارن نیز متری 48میلیون تومان فروخته می‌شود.

گیشا یکی دیگر از محله‌های غربی تهران است که از نظر دسترسی وضعیت مناسبی داشته و قیمت مسکن در آن در بازه بالایی قرار دارد و بسیار بالاتر از توسط قیمت مسکن در تهران است؛ یک خانه 150متری و 5ساله در این محله متری 56میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

واحدهای 150متری در شرق تهران چند؟

در برخی از مناطق شرق تهران هم واحدهای متراژ بالای زیادی به فروش گذاشته شده است و به راحتی می‌توان واحدی متراژ بالا خریداری کرد؛ برای مثال یک دستگاه آپارتمان 155متری و یک ساله در نارمک با قیمت 45میلیون تومان در هر متر مربع به فروش می‌رسد.

J1A90ZBA1C5W