به گزارش پایگاه خبری نشان :

کریس بلوز سال ۲۰۱۵ پس از حمله کوسه در جنوب استرایا یک پایش را از دست داد و ۱۰ روز به کما رفت.

موج‌سوار استرالیایی صاحب دندان کوسه‌ای شد که پایش را قطع کرده بود

دندان کوسه در تخته موج‌سواری" بلوز " گیر کرده بود اما طبق قوانین استرالیا مردم نمی‌توانند صاحب بخشی از بدن گونه‌های در خطر انقراض شوند.

حالا اما مسئولان دولتی در مورد" بلوز " استثنا قائل شده‌اند و او می‌تواند دندان کوسه را به عنوان "یادگاری" نگه دارد.

کریس بلوز که حالا ۳۲ ساله است، آوریل ۲۰۱۵ مشغول موج‌سواری در خلیج فیشری بود که یک کوسه سفید پنج و نیم متری از پشت به او حمله کرد.

او به بی‌بی‌سی گفت: "او من را تکان داد، کمی با من بازی کرد و آخر هم پای من را کند."

پس از این که دو دوست او را به ساحل آوردند، " بلوز "تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفت و به بیمارستانی در آدلاید منتقل شد. او گفت: "قلب من کاملا از حرکت ایستاده بود و آن‌ها مجبور شدند عملیات احیا را انجام دهند تا دوباره نشانه‌ای از زندگی در من پیدا شود."

" بلوز "می‌گوید هنگامی که پلیس سراغ تخته موج‌سواری او رفت، متوجه شد که دندان کوسه در آن گیر کرده است. طبق قوانین جنوب استرالیا، دندان به مقام‌های محلی تحویل داده شد. " بلوز" می‌گوید: "از آن زمان بود که دیگر من اجازه دیدن دندان را نداشتم."

طبق قوانین آن منطقه نگهداری و خرید و فروش تمام اعضای بدن کوسه سفید غیر قانونی است. تخلف از این قانون می‌تواند تا ۱۰۰ هزار دلار استرالیا (۵۵۰۰۰ پوند) یا دو سال زندان به دنبال داشته باشد.

" بلوز "می‌گوید که بارها از مسئولان دولتی درخواست کرده که به او اجازه دهند، دندان کوسه را نگه دارد، ولی فقط بعد از این که یکی از سیاستمداران محلی از پرونده او اطلاع پیدا کرد، مسئولان حاضر شدند نسبت به او استثنا قائل شوند.

او می‌گوید: "دندان در تخته موج‌سواری من گیر کرده بود. من هرگز یک کوسه را برای بدست آوردن دندانش نکشتم، در عوض او یک پایم را از من گرفت. هیچ دلیلی وجود ندارد که دندان را نداشته باشم. کوسه نمی‌تواند دندانش را پس بگیرد و من پایم را."

به گفته مسئولان محلی این اولین باری است که نسبت به اجرای این قانون استثنا قائل می‌شوند. دیوید بشم، یکی از مسئولان دولتی محلی می‌گوید این کمترین کاری است که می‌شد برای آقای بلوز انجام داد: "کریس بدون شک تجربه بسیار وحشتناکی داشته است و ما می‌خواستیم هر کمکی که می‌توانیم به او بکنیم."

آقای بلوز می‌گوید که دندان را داخل یک جعبه در خانه‌اش نگه خواهد داشت: "این یک یادگاری خوب است که بعدا به نوه‌هایم نشان دهم."/بی بی سی