به گزارش پایگاه خبری نشان :

مهدی قایدی بازیکن استقلالی  در در بوشهر بدنیا آمده  و در پست وینگر بازی می‌کند، مهدی قایدی  در نخستین فصل بازی خود  در باشگاه ایرانجوان بوشهر با 10گل عنوان پدیده لیگ یک را  کسب کرد، مهدی قایدی بازیکن کم سن و سال استقلال با جثه کوچکش به باشو معروف شده و به او نیمار ایرانی هم گفته می شود،مهدی قایدی در یک تصادف جنجالی و مرگ یک فوتبالیست در بوشهر به یک سال حبس تعزیری محکوم شد، مهدی قایدی در تصویر جدید AFC از دوران کودکی اش به عنوان مظهر سخت کوشی و امید معرفی شده است

مهدی قایدی در ایران جوان

قایدی فوتبال خود را از تیم‌های پایه باشگاه ایرانجوان بوشهر آغاز کرد و توانست در فصل ۹۶–۱۳۹۵ به تیم اصلی این باشگاه راه پیدا کند. وی در نخستین فصل بازی خود توانست ۱۰ گل برای تیمش بزند و عنوان پدیده لیگ یک را نیز در آن سال کسب کرد.

مهدی قایدی

مهدی قایدی در استقلال تهران

پس‌از درخشش وی در لیگ یک، استقلال و برای جذب وی دست به‌کار شدند و او در نهایت با قراردادی ۵ ساله در ۱۷ تیر ۱۳۹۶ به استقلال پیوست.

وی نخستین بازی رسمی خود برای این تیم را در ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ در هفته دوم لیگ برتر فوتبال ایران ۹۷–۱۳۹۶ مقابل استقلال خوزستان انجام داد. وی در این بازی در دقیقه ۶۴ به‌جای امید نورافکن وارد زمین شد و با حرکات تکنیکی خود، نمایش درخشانی از خود نشان داد. از این رو هواداران استقلال به او لقب باشو کوچک را داده‌اند.

۲۰۱۸–۲۰۱۹

وی در این فصل در هفته ششم لیگ برتر و بازی مقابل نفت مسجد سلیمان اولین گل خود برای استقلال را به ثمر رساند.

۲۰۱۹–۲۰۲۰

او در این فصل شماره ۱۰ را بر تن کرد.

وی در بازی استقلال مقابل ماشین‌سازی در هفته اول لیگ نوزدهم به صورت تعویضی به میدان آمد. در بازی با نفت مسجد سلیمان اولین گل فصل ۲۰۱۹ ۲۰۲۰ خود را زد

مهدی قایدی

مهدی قایدی در تیم ملی

قایدی به تیم ملی زیر ۲۰ سال ایران برای شرکت در جام جهانی زیر بیست سال ۲۰۱۷، تحت مدیریت امیر حسین پیروانی دعوت شد. قایدی پس از نشستن روی نیمکت برای بازی مقدماتی ایران مقابل کاستاریکا، اولین مسابقه خود را در برابر زامبیا به میدان رفت و در این بازی ۱۸ دقیقه بازی کرد. او همچنین برای چند دقیقه در برابر پرتغال بازی کرد؛ اما مصدوم و از مسابقه خارج شد.

مهدی قایدی

افتخارات مهدی قایدی

قهرمان جام حذفی فوتبال ایران ۹۷–۱۳۹۶ به همراه استقلال تهران

پدیده فصلِ لیگ دسته اول: کسب عنوان بهترین بازیکن برای عملکردی موفق در تیم ایرانجوان بوشهر

جزئیات پیشنهاد وسوسه کننده به مهدی قایدی

تیم فوتبال استقلال در حالی در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با قرار گرفتن در صدر گروه سوم راهی یک هشتم نهایی شد که درخشش مهدی قایدی ستاره جوان و بوشهری آنها در این موفقیت بی تاثیر نبود.

بدیهی بود بعد از درخشش وافر این بازیکن ۲۲ ساله، پیشنهادات خوبی از تیم‌های ثروتمند حاشیه خلیج فارس به او برسد و طبق پیش بینی‌های صورت گرفته، دو سه تیم متمول حاشیه نشین پیشنهادات اغوا کننده‌ای به او داده‌اند.

در این مورد پیگیری‌هانشان می دهد در صحبت‌هایی که از سوی باشگاه با قایدی صورت گرفته، برای ترانسفر این بازیکن جوان یک شرط مهم گذاشته شده و آن شرط هم این است که استقلال یا این فصل را با یک جام به پایان برساند و یا راهی فینال لیگ قهرمانان آسیا شود.

استقلالی‌ها امیدوارند با ادامه درخشش قایدی به همراه دیگر بازیکنان استقلال در این فصل، تیمشان با عبور از الهلال و سایر رقبای آسیایی به فینال این فصل از رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا راه یابد.

همچین بررسی های نشان آنلاین حکایت از آن می کند که رقم پیشنهادی به مهدی قایدی بالاتر از پیشنهاد 500 میلیارد ریالی به مهدی کنعانی زادگان و احمد نورالهی است. 

 

آینده مهدی قایدی و احتمال لژیونرشدنش به یکی از دغدغه‌های مهم طرف‌داران استقلال تبدیل شده است. ستاره بوشهری استقلال این‌روز‌ها در ترکیب آبی‌های پایتخت هرکاری می‌خواهد انجام می‌دهد. او با تکنیک ناب و مثال‌زدنی‌اش و البته تبحر خود در پیدا‌کردن چهارچوب، حالا بدون تردید ستاره اول خط حمله استقلال محسوب می‌شود و محبوبیت زیادی نزد طرف‌داران آبی پیدا کرده است. قایدی که در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا نیز درخشش خیره‌کننده‌ای داشت، حالا شایعات و حواشی زیادی را اطراف خود می‌بیند.

این ستاره که در اوایل فصل هم با پیشنهاد‌هایی از خارج از کشور و به ویژه لیگ قطر مواجه بود، حالا با درخشش در مسابقات آسیایی، درباره‌اش گفته می‌شود که پیشنهاد‌هایی از خارج از کشور دارد و احتمال لژیونرشدنش در پایان فصل زیاد است. روزنامه الرایه قطر دیروز در مطلبی مدعی شد که ۲ تیم السد و الدحیل خواستار جذب مهدی قایدی هستند. این روزنامه نوشته است: چندین گزارش خارجی از پیشنهاد‌های جدی به این ستاره ایرانی به گوش می‌رسد که از السد به‌عنوان جدی‌ترین خواهان مهدی قایدی نام برده شده است

 
الرایه تأکید کرده است: مهدی قایدی بازیکنی است که در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با تیمش درخشید و به استقلال برای صعود به مرحله بعدی این بازی‌ها کمک کرد و گفته می‌شود که الدحیل، دیگر‌باشگاهی است که برای استفاده از خدمات این بازیکن علاقه خود را نشان داده است. درحالی‌که این روزنامه اشاره‌ای به میزان مبلغ پیشنهادی قطری‌ها نکرده، شنیده‌ها حاکی از پیشنهاد شصت میلیارد تومانی به این مهاجم ریز نقش است. پیش‌تر صحبت از پیشنهاد پنجاه‌میلیاردی قطری‌ها هم به کنعانی‌زادگان و نوراللهی، ۲ بازیکن پرسپولیس بود.

 

قرارداد قایدی با مدیر‌برنامه طارمی

مهدی قایدی در سومین فصل حضور در تیم آبی، تصمیم جدایی برای حضور در یک تیم خارجی گرفته و به‌همین دلیل با مدیر‌برنامه‌های مهدی طارمی قرارداد امضا کرده است. حضور یک‌ساله در یک تیم عربی و بعد حضور در یک تیم اروپایی برنامه‌ای بود که مدیر‌برنامه مهدی طارمی برای این بازیکن پیاده کرد که حالا مورد‌توجه مهدی قایدی هم قرار گرفته است؛ به‌ویژه که او هم از تیم‌های عربی دستمزد خوبی دریافت خواهد کرد. مهدی طارمی پیش از اینکه پیراهن ریوآوه را بر تن کند و مورد‌توجه تیم پورتو قرار بگیرد، برای تیم الغرافه قطر بازی می‌کرد.
باشگاه الدحیل که در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲ بار با تیم آبی بازی کرد و همچنین باشگاه السد که ژاوی را به‌عنوان مربی بالا‌سر خود می‌بیند، به‌طور‌جدی برای در‌اختیار‌گرفتن مهدی قایدی اعلام‌آمادگی کرده‌اند. آن‌ها در حال بررسی راهکار‌ها برای در‌اختیار‌گرفتن این مهاجم ریز‌نقش در تعطیلات تابستانی هستند و صحبت‌هایی نیز با مدیر‌برنامه او داشتند. سؤال اساسی اینجاست که آیا مهدی به‌دنبال حضور در یک تیم عربی است یا می‌خواهد حضور در یک تیم اروپایی را تجربه کند؟

 

جام یا فینال، شرط استقلال برای جدایی قایدی

باشگاه استقلال در این برهه از زمان که هنوز بازی‌های لیگ برتر در جریان است و به پایان نرسیده است، خیلی مایل نیست درباره پیشنهاد‌هایی که برای مهدی قایدی دریافت کرده، صحبت کند تا تمرکز تیم و بازیکن حفظ شود و البته مهدی قایدی هم به یک بازیکن حرفه‌ای تبدیل شده که در این برهه اصلا حرفی درباره پیشنهاد‌های رسیده نزند. اما به نظر می‌رسد در پایان فصل نشست جدی بین مهدی قایدی و همچنین باشگاه استقلال به‌همراه مدیر‌برنامه‌هایش برگزار می‌شود تا تصمیم نهایی برای این بازیکن گرفته شود. باشوی فوتبال ایران ۲ فصل دیگر با استقلال قرارداد دارد و حضور او در یک تیم خارجی باید با نظر مثبت باشگاه استقلال باشد.
 
در صحبت‌هایی که از‌سوی باشگاه با قایدی صورت گرفته، برای ترانسفر این بازیکن جوان شروط مهمی گذاشته شده و این شروط هم این است که استقلال یا این فصل را با کسب یک جام به پایان برساند یا راهی فینال لیگ قهرمانان آسیا شود. استقلالی‌ها امیدوارند با ادامه درخشش قایدی به‌همراه دیگر‌بازیکنان استقلال در این فصل، تیمشان با عبور از الهلال و سایر رقبای آسیایی به فینال این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا راه یابد.
 

دست باشگاه پیش است

شایعات درباره احتمال خروج قایدی از استقلال حالا نگرانی‌ها نزد طرف‌داران استقلال را بالا برده است. مسئله اصلی، اما قرارداد بلندمدتی است که این مهاجم با استقلال امضا کرده است. قایدی در زمان حضور در استقلال قراردادی پنج‌ساله را با آبی‌های پایتخت بست و تا سال‌۱۴۰۲ بازیکن استقلال محسوب می‌شود. از‌این‌رو او هر زمانی بخواهد از استقلال جدا شود، باید با رضایت کامل باشگاه این انتقال صورت بگیرد. از‌سوی‌دیگر در قرارداد قایدی هیچ بندی مبنی‌بر جدایی در صورت داشتن پیشنهاد از خارج از کشور وجود ندارد.
 
باید دید در ماه‌های باقی‌مانده تا پایان لیگ بیستم چه اتفاق‌هایی رخ می‌دهد و ستاره بوشهری آبی‌ها چه آینده‌ای خواهد داشت. نگرانی اصلی درباره قایدی این است که او شاید به دیدار‌های حذفی لیگ قهرمانان و به‌ویژه مسابقه با الهلال عربستان نرسد؛ اتفاقی که هواداران استقلال علاقه‌ای به محقق‌شدنش ندارند.