به گزارش پایگاه خبری نشان :

خودروهای شاسی بلند خارجی که با افزایش قیمت دلار، قله های جدیدی فتح کرده بودند، این روزها و بعد از افت قیمت دلار با ریزش قیمت چشمگیری روبرو هستند. بررسی ها از بازار خودرو نشان می دهد قیمت این خودروها حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد ارزان تر از قبل شده است.

فعالان بازار معتقدند به دلیل جو سیاسی مثبت در وین و خبرهایی که درباره احیای برجام و برداشتن تحریمها شنیده می شود، خیلی از کسانی که خودرو خارجی دارند می خواهند هر چه زودتر خودرو خود را بفروشند، چرا که با برداشتن تحریمها و آزاد شدن واردات خودرو خارجی ممکن است این ضررهای ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیون به ضررهای میلیاردی برسد.

در چند روز گذشته قیمت بیشتر خودروهای شاسی بلند خارجی کاهش قابل توجهی داشته است تا جایی که خودرو تیگوان، شاسی‌بلند فولکس واگن که در آخرین ماه پارسال تا ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان قیمت خورده بود امروز با ۳۰۰ میلیون تومان کاهش در ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان نیز خریدار ندارد.

همچنین سیتروئن سی۳ که در اسفند ماه به ۷۸۰ میلیون تومان رسیده بود، امروز با ۱۰۰ میلیون تومان کاهش با قیمت ۶۸۰ میلیون تومان نیز هیچ ‌مشتری ندارد.

کارشناسان بازار خودرو پیش بینی می کنند در صورت تداوم کاهش نرخ دلار، ریزش بیش از پیش قیمت‌ها اجتناب‌ناپذیر است و به همین دلیل هیچ کس در این روزها برای خرید اقدام نمی‌کند.

بازار خودروهای داخلی هم فرق زیادی با خودروهای خارجی ندارد، بررسی بازار خودرو و نمایشگاهها نشان می دهد رکود همچنان ادامه دارد و کسی برای خرید خودرو داخلی هم اشتیاق چندانی نشان نمی دهد. فعالان بازار معتقدند خریداران فعلا دست نگه داشته اند تا قیمتها ارزان تر از قبل شود.