به گزارش پایگاه خبری نشان :

به نقل از نیوز، قلعه دراکولا یا قلعه برن یکی از عجیب‌ترین و زیباترین قلعه‌های رومانی است که میراث ملی رومانی نیز محسوب می‌شود. داستان‌های ترسناک و افسانه‌های زیادی در خصوص این قلعه وجود دارد که باعث جذابیت آن شده است البته تنها این داستان‌ها سبب محبوبیت قلعه دراکولا نشدند بلکه نوع برج‌ها و معماری داخلی قلعه نیز چشمگیر است.

کشور رومانی در آخر این هفته برنامه واکسیناسیون ویروس کرونا را برای بازدیدکنندگان این قلعه اجرا می‌کند و بازدیدکنندگان تجربه زخم و درد را با سوزن و نه دندان‌های خون‌آشام تجربه خواهند کرد.

یکی از بادیدکنندگان این قلعه، مهندس ۳۹ ساله لیویو نیکولا گفت: «من با خانواده‌ام به بازدید قلعه آمدم و وقتی پوستر را دیدم شهامتم بیشتر شد و پذیرفتم که واکسن دریافت کنم.»

به دریافت‌کنندگان واکسن در این قلعه گواهی «جسارت و مسئولیت» داده می‌شود و این قلعه به مدت ۱۰۰ سال پذیرای آنان خواهد بود و همچنین تور رایگان «اتاق شکنجه» نیز تقدیم آنان می‌شود.

قلعه برن که در یک دره مه‌آلود در کوه‌های کارپات واقع شده است، با ولاد سوم یا ولاد دراکولا، شاهزاده رومانیایی قرن پانزدهم مرتبط است هرچند که وی هرگز در این قلعه اقامت نداشته است.

اعتقاد بر این است که توصیفات این قلعه الهام‌بخش نویسنده داستان‌های دراکولا، برام استوکر در سال ۱۸۹۷ بوده است.

دولت رومانی به دستگاه‌های واکسیناسیون محلی و ماراتن‌های ۲۴ ساعته در اماکن مهم مانند کتابخانه ملی در بخارست روی آورده تا شهروندان بیشتری را واکسینه کند.

بئاتریس مالر، رئیس بیمارستان ماریوس نستا اظهار کرد: «این مراکز برای همه افرادی که می‌خواهند واکسینه شوند اما نتوانستند از طریق اینترنت ثبت‌نام کنند، خدمات ارائه می‌کنند.»

وی افزود: دسترسی به افرادی که در بسیاری از مناطق بدون پزشک محلی زندگی می‌کنند نیز دشوار خواهد بود.

تقریبا ۳.۶ میلیون رومانیایی از این کشور ۱۹ میلیون‌نفری حداقل یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند و هدف مقامات واکسیناسیون پنج میلیون نفر تا ماه ژوئن است.