به گزارش پایگاه خبری نشان :

گیاه "انیسون"، تقویت‌کننده دهانه معده، ضد نفخ و ضد اسپاسم بوده و برای ناراحتی‌های معده کاربرد دارد و رفلاکس معده را بهبود می‌بخشد.

به گزارش رکنا، مهندس حسین راغ آرا، مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت: انیسون با نام‌های دیگر بادیان رومی، رازیانه رومی، کمون رقیق، زیره رومی و رازیانج شاهی، گیاهی با طبیعت گیاه گرم و خشک است که قسمت مورد استفاده آن دانه گیاه بوده و روغن نیز کاربرد دارویی دارد.

فواید گیاه انیسون

وی افزود: انیسون، خلط‌آور و ضد انگل بوده، دندان را جلا داده و بدبویی دهان را برطرف می‌کند؛ مطبوع‌کننده است و در صنایع غذایی به این جهت از آن استفاده می‌شود. جهت حمام‌های زیبایی از آن استفاده می شود؛ قاعده‌آور و ضدعفونی‌کننده بوده، گرفتگی مجاری تنفسی را برطرف کرده و خاصیت ضد درد و تسکینی دارد.

گیاه انیسون چگونه رفلاکس معده را بهبود می‌بخشد؟

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان اینکه گیاه انیسون تقویت‌کننده دهانه معده است و به این دلیل رفلاکس معده را بهبود می‌بخشد، بیان کرد: این گیاه ضد نفخ و ضد اسپاسم بوده و برای ناراحتی‌های معده کاربرد دارد. این گیاه هچنین سردردهای سرد را تسکین می‌دهد؛ دمکرده این گیاه شیر افزا است و جویدن آن توسط مادران شیرده علاوه بر اینکه شیر را زیاد می‌کند، در کاهش نفخ معده کودک مؤثر بوده و برای درمان مالیخولیا مفید است.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، میزان مصرف این گیاه روزی 3 نوبت از دم کرده 1 گرم آن می باشد و برای حمام‌های زیبایی از دم کرده 300 گرم آن در یک تا 5/1 لیتر آب استفاده می شود