به گزارش پایگاه خبری نشان :

سیما سادات لاری افزود: سالمندان، آسیب پذیر‌ترین گروه جامعه در برابر کووید ۱۹ هستند و طبق بررسی‌های انجام شده از زمان شیوع بیماری در کشور، احتمال فوت یک فرد ۸۰ ساله در اثر ابتلای به بیماری نزدیک به ۶ برابر یک فرد ۴۰ ساله است.

وی گفت: حدود دو هفته بعد از تزریق دوز دوم واکسن کرونا، زمان لازم است تا افراد حفاظت و ایمنی لازم را در برابر خطر ابتلاء به بیماری داشته باشند و بنابراین از سالمندانی که واکسن زده‌اند می‌خواهیم همچنان ماسک زده و فاصله گذاری فیزیکی را رعایت کنند.

لاری ادامه داد: هیچ واکسنی در برابر خطر ابتلاء به کووید ۱۹ مصونیت صد درصدی ایجاد نخواهد کرد، ولی منجر به کاهش خطر ابتلای شدید به بیماری و کاهش خطر مرگ و میر در افراد خواهد شد.

وی افزود: ضروری است که جوانان و افراد غیر سالمند نیز حتی اگر بدون علائم بیماری هستند، نسبت به استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی از این عزیزان اقدام کنند.

لاری اظهار کرد: با توجه به خطر برگزاری مهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی در انتقال ویروس کووید ۱۹، درخواست ما از هموطنان این است که از هرگونه پذیرش مهمان و رفتن به مهمانی در تعطیلات عید فطر به طور جدی خودداری کنند.