به گزارش پایگاه خبری نشان :

وزیر بهداشت تصریح کرد: از نخستین لحظاتی که ویروس کرونا در دنیا بروز کرد، کار را رصد می کنم. اولین مورد از مرگ کودک بر اثر این بیماری، مربوط به یک کودک ۹ ساله بود که از قم به قشم مسافرت کرده و متاسفانه این کودک، چاق بود و هیچ بیماری زمینه ای دیگری نداشت و بعد از آن، کودکان متعددی را به دلیل این بیماری از دست دادیم که ام المرض آنها، چاقی بود.

 نمکی یادآور شد: حدود ۸۷ درصد از موارد مرگ و میر کرونا در افرادی بود که سن بالای ۶۰ سال یا یک بیماری زمینه ای داشتند و به همین دلیل، واکسیناسیون را از این گروه آغاز کردیم. دو مرحله از واکسیناسیون را دنبال می کنیم؛ مرحله اول کاهش مرگ و میر بیماران و مرحله دوم، کاهش زنجیره انتقال است. در مرحله دوم حدود ۱۳ تا ۱۴ میلیون از جمعیت هدف، یا سن بالای ۶۰ سال یا یک بیماری زمینه ای دارند.

وی با طرح این پرسش ها که چگونه می شود با این پدیده مهلک یعنی اضافه وزن و چاقی در افتاد؟ آیا یک کار درمانی است؟ آیا یک کار صرفا پیشگیرانه بهداشتی است؟ و آیا فقط متولیان نظام سلامت باید این مسائل را دنبال کنند؟، گفت: کنترل اضافه وزن و چاقی، یک کار فرهنگی است و یک تغییر رویکرد و نگاه را در شیوه زیستن انسانها می طلبد و این کار باید از سنین کودکی آغاز شود. بهترین برش ورود به این کار فرهنگی، مدرسه است.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: مدرسه، مناسب ترین مقطع و برشی است که می شود در رفتار کودک، تاثیر گذاشت و تغییر شیوه زندگی را از همین مقطع، به آنها آموخت. نه فقط مبارزه با چاقی بلکه مبارزه با دیکتاتوری، خودخواهی، فزون خواهی، بی احترامی به حقوق اجتماعی، قانون شکنی و پروتکل شکنی را می توان در مدرسه به انسانها آموخت.