به گزارش پایگاه خبری نشان :

جسد تکه تکه شده " بابک خرمدین " سینماگر 43 ساله ایرانی روزگذشته در حالیکه در یک چمدان جاسازی شده بود در سطل زباله ای در فاز 3 شهرک غرب توسط یکی از رفتگران منطقه کشف شد.

کارآگاهان جنایی تهران و بازپرس دادسرای جنایی با حضور در صحنه کشف جسد و انجام تحقیقات لازم برای کشف هویت جسد به هویت مقتول رسیدند و در ادامه محل سکونت او در فاز 1 شهرک اکباتان شناسایی شد. بررسی دوربین های مداربسته برج محل زندگی "بابک خرمدین " که با والدین خود در آن زندگی می کرد مشخص کرد که والدین وی با چمدان حاوی جسد از خانه خارج شده اند و جسد را به محل کشف منتقل کرده اند.

والدین "بابک خرمدین " به عنوان اولین مظنونان ارتکاب به این جنایت بازداشت شدند و در یک اعتراف هولناک به قتل پسرشان و تکه تکه کردن جسد اعتراف کردند

شکرگزاری پدر بابک خرمدین  پس از قتل پسر

صبح امروز اکبر همراه همسرش در حالیکه دستبند و پابند به دست و پاهایش زده شده بود همراه ماموران بدرقه پلیس آگاهی تهران پای در شعبه 5 دادسرای امور جنایی تهران گذاشتند و یکی پس از دیگری پیش روی بازپرس جنایی اعتراف کردند.

اکبر 81 ساله، مرد لاغر اندام و قد بلند با چهره ای آرام و خونسرد وارد شعبه پنجم دادسرای امور جنایی تهران شد و در همان ابتدای اعترافاتش برای قتلی که انجام داده بود از خدا شکرگزاری کرد.

پدر بابک خرمدین در اعترافاتش گفت: پسرم از بچگی ما را اذیت می کرد و با هر بدبختی که بود او را بزرگ کردم، همیشه از مدرسه اخراج می شد و یک روز آرام نداشتیم اما با کار و تلاش توانستم او را راهی دانشگاه کنم و پسرم فوق لیسانس گرفت و یکی از فیلم هایش نیز در جشنواره جایزه گرفت و پسرم در دانشگاه تدریس می کرد.

وی افزود: بابک در دانشگاه کرج استاد فیلم سازی و کارگردانی بود اما از زمانیکه کرونا آمد کلاس های دانشگاه به صورت آنلاین بود و بابک هفته ای 3 روز به بهانه اینکه به شاگردانش درس خصوصی بدهد آنها را به خانه می آورد و جالب این بود که بابک فقط دانشجویان دختر را به خانه می آورد و نمی دانستیم که همه آنها دانشجوهایش بودند یا نه!

پدر بابک خرمدین ادامه داد: پسرم با دخترها به داخل اتاق می رفت و از مادرش می خواست برای خودش و میهمانش غذا درست کند و مادرش از آنها پذیرایی می کرد و این در حالی بود که می دانستیم پسرم با دختران در خانه رابطه جنسی برقرار می کند.

مرد 81 ساله گفت: از رفتارهای پسرم خسته شده بودم و او بعضی اوقات ما را کتک می زد و می خواست کارهایش را انجام دهیم و باور کنید از وجود پسرم یک روز آرام نداشتم و جانمان به لبمان رسیده بود. حتی از پسرم خواستم برای خودش خانه ای تهیه کند و حاضر شدم خودروام را بفروشم و حتی سهم ارث او را بدهم که برای خودش خانه بگیرد و با ما زندگی نکند اما بابک می گفت جنازه من از این خانه بیرون می رود و هیچ وقت نپذیرفت از خانه خارج شود.

خط و نشان آخر پدر بابک خرمدین برای قتل

وی افزود: جمعه 24 اردیبهشت با بابک برای ورزش در محیط شهرک اکباتان بودیم و همانجا باز هم به بابک گفتم که خانه را می فروشم سهم تو را می دهم و خودروی دوو سیلو را هم می فروشم تا بتوانیم خانه ای برای خودت اجاره کنی و از ما جدا شوی که بابک دوباره تاکید کرد من هیچ جایی نمی روم که بابک را تهدید کردم یا از خانه برو یا کسی را دارم که 10 میلیون تومان به او پول بپردازم و تو را از بین ببرد که بابک لبخندی زد و گفت: چرت و پرت نگو من بابکم و کسی نمی تونه کاری بکنه.

پدر بابک خرمدین در اعترافاتش در خصوص انگیزه قتل گفت: وقتی به خانه آمدم به همسرم گفتم که بابک نمی پذیرد از خانه برود و همانجا تصمیم به قتل را گرفتیم تا از دست او راحت شویم .

وی گفت: همسرم داخل غذای بابک قرص خواب زیادی ریخت و در حالیکه پسرم با خوردن آن نیمه بیهوش شده بود او را با ضربات چاقو به قتل رساندم و سپس به کمک همسرم جسد را به حمام برده و چون نمی توانستم جسد را از خانه خارج کنم با چاقو و ساطور جسد بابک خرمدین را تکه تکه کرده و پس از بسته بندی کردن تکه های جسد ، آنها را داخل 3 سطل زباله انداختیم.

پدر بابک خرمدین در پایان وقتی خواست از اتاق بازپرس خارج شود بار دیگر دستانش را رو به آسمان برد و خدا را شکر کرد که فرزندش را به قتل رسانده و می گفت با قتل پسرم دیگر به آرامش رسیدم و دیگر هیچ ناراحتی در زندگی ام ندارم.

بنابر این گزارش، پدر و مادر بابک خرمدین به دستور بازپرس محمد جواد شفیعی از شعبه 5 دادسرای امور جنایی تهران برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران اداره 10 پلیس آگاهی تهران قرار گرفته است.

حکم پدر و مادر "بابک خرمدین" در پرونده قتل پسرشان

فخرالدین جعفرزاده در خصوص حکم پدر و مادر بابک خرمدین که به قتل پسرشان اعتراف کرده اند چنین به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: پدر و مادر اگر در قتل فرزندشان به شکل مشارکتی دخالت داشته باشند ، ولی بودنشان باطل می شود. قتل از مبانی ارث است. اولیادم مقتول ، طبق ماده 351 قانون مجازات اسلامی ، ولی دم همان ورثه مقتول می شوند. ورثه اولیای دم هستند، در این پرونده چون اولیای دم خودشان درقتل نقش دارند ، سمت اولیای دم بودنشان ضایع می شود و کنار می رود. مقتول فرزند و همسرندارد پس اولیای دم درجه یک ندارد. پدر قاتل مشمول قانون 612 قصاص نمی شود و 3 تا 10 سال حبس دارد ، مادر اگر معاون باشد مشمول ماده 127 قانون مجازات اسلامی می شود و بیش از 15 سال حبس خواهد داشت.

جعفرزاده در خصوص اینکه در این پرونده با اینکه مادر معاونت در ارتکاب قتل دارد ولی بیشتر از قاتل حکم مجازات برایش تعیین می شود چنین گفت: بله مادر حکم بیشتری خواهد داشت.

وی تاکید داشت:  ماده 612 تعزیرات مصوب 1375 است، و قانون 127 مصوب سال 1392 است . قانون 612 در حال اصلاح شدن است و مجازات مباشر قتل به 20 سال حبس تغییر می یابد ولی هنوز تصویب نشده است و در مجلس مطرح است واشکالات فعلا به این قانون وارد است . بر این اساس، با قوانین مصوب ، اکنون حکم معاونت در قتل بیشتر از مباشرت در قتل در چنین پرونده هایی است.

فخرالدین جعفرزاده در ادامه در خصوص اینکه در این پرونده ورثه مقتول چه کسانی هستند با اشاره به اینکه بابک خرمدین یک برادر و دو خواهر دارد بیان داشت: با ارتکاب قتل توسط اولیای دم درجه یک ، ورثه مقتول ، اولیای دم درجه دو که خواهر و برادرهایش هستند می شوند. اولیای دم درجه دو در این پرونده با توجه به قوانین مجازاتی موجود، نمی توانند خواستار قصاص پدر شوند. می توانند اگر مادر قاتل باشد تقاضای قصاص مادر را داشته باشند ولی اگر مادر معاونت در قتل داشته باشد که طبق قانون مجازات می شود واشد مجازات معاونت نیز مشخص است و طبق بند الف ماده 127 مجازات می شود که بیش از 15 سال حبس است.

فخرالدین جعفرزاده در پایان تاکید داشت: این پرونده در مراحل اولیه تحقیق است و صرف اعتراف متهمان نمی توان صحبت کرد و باید دقیق مشخص شود که والدین قاتل پسرشان هستند یا به جای دیگری اعتراف کرده اند. به فرض اگر حقیقت ماجرا همین اعترافات این مادر و پدر باشد ، پدر قصاص نمی شود، مادر اگر معاون در ارتکاب قتل باشد بیش از 15 سال حبس در انتظار خواهد بود.

خواهر و برادر های "بابک خرمدین " کجا هستند؟

اولیادم درجه دو "بابک خرمدین " در حال حاضر دو خواهر و یک برادر هستند. دو خواهر به نام های آزیتا و آرزو و یک برادر به نام افشین.

آخرین اطلاعاتی که دوستان آزیتا از او دارند به دوسال پیش بر می گردد . آزیتا با خانواده اش زندگی می کرد ولی دوستانش می گویند یک مدت کوتاه از او خبر نداشتیم و وقتی بعد از این مدت کوتاه ، یک روز مادرش را در شهرک اکباتان دیدیم و سراغ او را از مادرش گرفتیم با گریه گفت که آرزو از ایران رفته است و هیچ تماسی با آنها ندارد. طبق گفته دوستان نزدیک آرزو، او دچار بیماری ام اس بود و سفر او به یک کشور خارجی در این شرایط به حتم باید دلیل خاصی داشته باشد.

آزیتا خواهر دیگر "بابک خرمدین " ساکن همان شهرک اکباتان است و با همسر و دخترش زندگی می کند.

افشین برادر "بابک خرمدین" در یک شرکت هواپیمایی کار می کند.

این سه خواهر و برادر اولیای دم درجه دو ، مقتول این پرونده هستند که باید دید در برابر این جنایت چه تصمیمی در مقابل مادر و پدر خود می گیرند.