به گزارش پایگاه خبری نشان :

پس از آن که یک هفته پیش ویدیویی از یک ببر در یکی از محلات شهر هیوستون تگزاس جنجالی شد و پلیس را وادار به واکنش کرد، توله ببر ۹ ماهه‌ای که در این ویدیو دیده می‌شود به پلیس تحویل داده شده و یک نفر هم در این رابطه بازداشت شده است.

اسم این توله ببر بنگالی، ایندیا است و روز شنبه - دو روز پیش - تحویل پلیس شده و آن طور که گزارش شده در وضعیت جسمی خوبی به سر می‌برد و اکنون تحویل یک مرکز نگه‌داری حیوانات شده است.

ویدیویی که از این ببر هفته پیش منتشر شده و خیلی زود در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفت، او را در یکی از محله‌های غرب هیوستون در حالی نشان می‌داد که آزادانه برای خودش پرسه می‌زد.

وقتی در روز ۹ مه، هفته پیش، پلیس به صحنه رسید، یک مرد خیلی سریع توله ببر را به داخل خودرو شاسی بلند خود انداخت و از صحنه گریخت و پلیس هم نتوانست او را متوقف کند.

آن طور که گزارش شده صاحب این ببر، هوگو کوویاس، بوده که چند روز بعد از این واقعه از سوی پلیس به اتهام مقاومت در برابر پلیس بازداشت شده بود. او پیش از آن هم به اتهام قتل بازداشت و با وثیقه بیرون از زندان بود.

با این حال، وکیل آقای کوویاس به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته این ببر متعلق به او نبوده اما او در اغلب اوقات از آن مراقبت می‌کرده است.

روز شنبه پلیس هیوستون اعلام کرد که این توله ببر را همسر هوگو کوویاس به پلیس تحویل داده است.

هنوز معلوم نیست که در یک هفته گذشته این توله ببر در اداره پلیس مانده بود یا خیر اما ران بورزا، یکی از مقام‌های پلیس به رسانه‌ها گفته در طول یک هفته گذشته ایندیا در چند خانه ایمن به امانت نگهداری می‌شده است.

او در یک کنفرانس خبری گفت: "تحت هیچ عنوان و هیچ شرایطی شما نباید چنین حیوانی را در خانه نگه دارید. او همین الان که ۹ ماه دارد حدود ۸۰ کیلو وزن دارد و با پنجه‌هایش می‌تواند آسیب فراوانی به شما برساند. یک ببر بالغ حتی تا ۳۰۰ کیلوگرم وزن می‌گیرد".

"به شانس ما او خیلی رام و اهلی بوده و فردا به یک خلوت امن منتقل خواهد شد و امیدوارم بتواند باقی عمر خود را در یک محیط امن و آرام سپری کند."

آن طور که گفته شده ایندیا قرار است در کلورادو در یک منطقه حفاظت شده حصارکشی شده در میان محدوده‌ای پر از درخت و یک استخر در منطقه بلک بیوتی آموری اقامت کند.

بنابر گزارش سازمان جهانی حفاظت از حیات‌وحش - دبلیو.دبلیو.اف- حدود ۵۰۰۰ ببر در ایالات متحده تحت اسارت زندگی می‌کنند. این تعداد از جمع تمامی ببرهای وحشی که در طبیعت باقی مانده‌اند هم بیشتر است.

در هیوستون تگزاس نگهداری ببر در محدوده شهری غیرقانونی است اما در نقاطی از ایالت تگزاس، نگه داشتن آنها تحت شرایط خاصی مجاز است./بی بی سی