به گزارش پایگاه خبری نشان :

دکتر سیماسادات لاری - سخنگوی وزارت بهداشت آخرین آمار مبتلایان ، جانباختگان و بهبودیافتگان از کرونا در ایران را تا امروز یکم خرداد ماه اعلام کرد

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه تا کنون دو میلیون و ۴۷۸ هزار و ۹۳۶ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۴۵۱ هزار و ۷۲۱ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به دو میلیون و ۹۳۰ هزار و ۶۵۷ دُز رسید گفت: از دیروز تا امروز ۱ خرداد ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۱۷۵ نفر از آنها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۸۲۳ هزار و ۸۸۷ نفر رسید.

دکتر لاری با گفتن این خبر که متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷۸ هزار و ۳۸۱ نفر رسید افزود: خوشبختانه تا کنون دو میلیون ۳۱۹ هزار و ۷۴۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. چهار هزار و ۹۴۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۱۸ میلیون و ۸۱۰ هزار و ۳۳۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۸ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۲۳۳ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۰۷ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ، در 24 ساعت گذشته مجموعا 62 هزار و 691 دز جدید واکسن کرونا به ایرانیان تزریق شد که این حاکی از سرعت بسیار پایین واکسیناسیون در روز جمعه است. آمار کامل واکسیناسیون ایرانیان تا امروز یکم خرداد ماه به دو میلیون و 930 هزار و 657 دز رسیده است .

تاکنون 82.1 درصد از کل مبتلایان کرونا در ایران بهبود یافته اند و 2.8 درصد از بیماران فوت کرده و مابقی هنوز تحت درمان هستند.