به گزارش پایگاه خبری نشان :

یکی از معضلات همیشگی جوامع، مخلوط شدن حقایق و باورهای خرافی و کج فهمی ها می باشد. چه بسا باورهایی که پشتوانه ی مشخص و صحیحی نداشته، ولی مرور زمان آن را تا مرز یک اعتقاد مقدس پیش برده است. جالب است بدانید که در این دنیای مدرن با پیشرفت علم و تکنولوژی، هنوز هم بعضی از افراد باورهای جالبی دارند و زندگی خود را طبق خرافات پیش می برند. در این قسمت قصد داریم جالب ترین باور های خرافی در گوشه و کنار دنیا را به شما معرفی کنیم که قطعاً شگفت زده تان خواهند کرد.

 

سوت زدن داخل خانه

بعضی از افراد بر این عقیده هستند که اگر چتر را داخل خانه باز کنید باعث ایجاد بدشانسی می شود اما شاید نشنیده باشید که همین موضوع در مورد سوت زدن هم وجود دارد. بعضی از افراد بر این عقیده هستند که سوت زدن در محیط داخل خانه باعث ایجاد اتفاقات بد و وجود شیاطین در منزل می شود.

آدامس جویدن بعد از غروب

در ترکیه، آدامس جویدن پس از غروب آفتاب مترادف با جویدن گوشت بدن مرده است، به همین خاطر مردم ترکیه میلی به جویدن آدامس پس از غروب آفتاب ندارند.

قرار دادن چاپ استیک ها به صورت صاف

در ژاپن انجام این کار کاملاً بی ادبانه محسوب می شود و بر این عقیده هستند که شاید برای فرد خطر مرگ را به همراه داشته باشد و شما هیچ گاه نباید چاپ استیک را به صورت صاف و ایستاده روی غذا باقی بگذارید.

خارش بینی، علامت خبرهای بد

در بعضی از فرهنگ ها و کشور ها بر این عقیده هستند که خارش بینی نشان دهنده در راه بودن خبرهای بد و بد شانسی است و باور عمیقی نسبت به این مسئله دارند و خارش داخل بینی را نشان دهنده غم و مشکل می دانند.

برعکس گذاشتن نان در فرانسه

مردم فرانسه، نان را پشت و رو به روی میز قرار نمی دهند زیرا در دوران قرون وسطی نانواها نان مخصوص جلادها را سروته می گذاشتند و همه مردم مراقب بودند به آن نان دست نزنند تا سر خود را بابت یک قرص نان از دست ندهند. گرچه زمان زیادی از این دوران گذشته است اما هنوز در فرانسه نان را سرو ته می گذارند.

خاریدن دست و مشکل مالی

در ترکیه بر این عقیده هستند که اگر کف دست چپ را بخارانید، احتمالاً پول از دست می دهید یا باید بابت چیزی پول زیادی را پرداخت کنید اما اگر این اتفاق برای دست راست بیفتد، یعنی از لحاظ جسمانی وضعیت خوبی پیدا می کنید.

برگرداندن ماهی پخته شده

یکی از خرافات رایج که در بعضی از کشور ها مثل چین وجود دارد، این است که آن ها عقیده دارند نباید ماهی کاملاً پخته شده را برگردانید و برعکس کنید. همچنین استخوان آن را باید به آرامی از قسمت دم ماهی جدا کنید. در غیر این صورت دچار بدشانسی می شوید.

تکه نکردن رشته

مردم چین هرگز رشته و نودل را به تکه های کوتاه تر تقسیم نمی کنند زیرا طول رشته و نودل را به مثابه طول عمر می پندارند. در رستوران های آنها برای خوردن نودل از چوب مخصوص نودل استفاده می کنند و چاقو و چنگال نخواهید دید.

شکستن آینه و بدشانسی

در بعضی از کشور ها مثل روسیه بر این عقیده هستند که اگر آینه بشکند، ارواح پلید در خانه سرگردان خواهند شد و اتفاقات عجیب و غریب و خطرناکی رخ می دهد. پس باید خیلی مراقب باشید که این اتفاق برایتان رخ ندهد.

قرار دادن دو آینه مقابل یکدیگر

در کشور هایی مثل مکزیک، مردم بر این عقیده هستند که اگر دو آینه را مقابل یکدیگر قرار دهید، باعث باز شدن در روی شیاطین می شوید و احتمال این که خودتان به جهنم بروید، بالا خواهد رفت. پس بهتر است که هرگز این کار را نکنید.

نگه داشتن قسمت بالای کیک عروسی

عروس و دامادهای آمریکایی، قسمت بالای کیک عروسی را در فریزر نگاه می دارند تا سال بعد در سالگرد عروسی بخورند زیرا اعتقاد دارند، این قطعه کیک موجب خوشبخت شدنشان می شود و بنابراین این کار را انجام می دهند.

خرید کالسکه قبل از تولد بچه

یکی از خرافات رایج در انگلستان و کشور چین، این است که والدین هرگز نباید قبل از دنیا آمدن بچه برایش کالسکه بخرند، زیرا این اتفاق باعث بدشانسی می شود و حتی ممکن است جان جنین را به خطر بیندازد. پس باید از عوارض منفی آن دوری کرده و این کار را انجام ندهند.

مراقبت در حین حمل تورتیلا

مردم مکزیک در حین حمل نان تورتیلا بشدت مراقبند زیرا معتقدند اگر تکه ای نان تورتیلا بر زمین بیفتد، بزودی مهمان ناخوانده یا کسی که دوستش ندارند از راه می رسد و آنها باید او را تحمل کنند.

رفتن به خانه بعد از مراسم ختم

یکی دیگر از باور ها و خرافه هایی که در فیلیپین وجود دارد ، این است که افراد مستقیما بعد از مراسم ختم نباید به خانه بروند زیرا روح فرد مرده با آن ها همراه خواهد شد و آن ها را آزار می دهد. بهتر است که اول آلودگی های روی لباس خود را پاکسازی کنند و به جای دیگری بروند و بعد به سمت خانه راهی شوند.

ترس از عدد 13

اعداد مختلف معانی متفاوتی دارند و عدد 13 برای بعضی از مردم دنیا یک عدد شوم محسوب می شود. حتی بسیاری از هتل ها و ساختمان ها طبقه 13 ندارند و بر این عقیده هستند که این عدد شوم است و باعث اتفاقات بد می شود.

آویزان کردن نان

در بعضی از کشور ها مثل فرانسه بر این عقیده هستند که اگر نان از قسمت بالا به پایین آویزان شود، نشان دهنده بدشانسی و اتفاق بد خواهد بود. در رستوران های فرانسه و ایتالیا هرگز چنین اقدامی را انجام نمی دهند؛ حتی هنگام پختن آن هم به شدت این مسئله را رعایت می کنند.

قرار دادن کلید روی میز

در کشور هایی مثل سوئد بر این عقیده هستند که اگر کلید را روی میز غذاخوری بگذارید، اتفاقات بدی که برایتان رخ می دهد. بهتر است که هرگز این کار را انجام دهید؛ درغیر این صورت باید منتظر بدشانسی ها باشید.

مصرف گوشت بز برای خانم ها

در بعضی از کشور ها مثل رنادا بر این عقیده هستند که مصرف گوشت بز توسط خانم ها باعث می شود که شبیه به مردها ریش در بیاورند. پس زنان نباید این کار را انجام دهند.

دستشویی پرنده و خوش شانسی

یکی دیگر از خرافات بسیار عجیب که ریشه در کشور روسیه دارد، این گونه مطرح می کند که دستشویی پرندگانی مثل مرغ دریایی یا کبوتر روی یک فرد، برایش خوش شانسی می آورد و باعث ایجاد احساس خوب در آن ها خواهد شد.

شبنم صبحگاهی برای پوست

در بعضی از کشور ها مثل اسکاتلند و ایرلند بر این باور هستند که شبنم صبحگاهی برای پوست فواید بسیار زیادی دارد؛ البته فقط شبنم صبحگاهی ماه اول می، که به شدت پوست را زیبا می کند و رطوبت پوست را تامین می کند. کافی است که یک قطره از آن را روی پوستتان قرار دهید.

گوسفند سیاه

در کشور های اروپایی گوسفند سیاه را علامت بدشانسی می دانند و از آن به شدت دوری می کنند. این باور چندین سال است که در بین مردم وجود دارد.

گردنبندی از چیلی

مردم منطقه کالابریا که در قسمت نوک چکمه ایتالیا قرار دارد، معتقدند کسی که گردنبندی با مدال فلفل چیلی داشته باشد از چشم زخم دور می ماند.

کوتاهی مو در روز شنبه

یک باور رایج در بین مردم هند این است که مو و ناخن خود را روز شنبه کوتاه نکنند. در غیر این صورت بدشانسی زیادی برایشان اتفاق خواهد افتاد.

کوتاه کردن ناخن هنگام شب

در کشور هایی مثل ژاپن بر این عقیده هستند که گرفتن ناخن هنگام شب بد شانسی زیادی خواهد داشت. حتی می تواند عامل مرگ فرد هم باشد و آن ها این کار را فقط هنگام روز انجام می دهند و به شدت به آن باور دارند.

تبریک تولد قبل از روز تولد

احتمالا بسیاری از شما فکر می کنید چه بهتر که روز تولد هر کسی را زودتر تبریک بگویید اما در آلمان مردم بر این باور هستند که تبریک تولد روز قبل از تولد فرد، باعث بدشانسی او می شود.

حتی چند ساعت قبل از آن هم نباید این کار را انجام داد و باید صبر کنند تا تاریخ دقیق تولد فرد برسد.