به گزارش پایگاه خبری نشان :

یک جفت طالبی ممتاز ژاپنی در یک حراجی در شهر توکیو به قیمت ۲۴ هزار و ۸۰۰ دلار فروخته شد. رقمی معادل ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار ین ژاپن. این نخستین حراج فصل طالبی در این کشور بعد از همه‌گیری ویروس کرونا است.

یک مقام در بازار عمده فروشان توکیو در این خصوص به خبرگزاری فرانسه می‌گوید: «افزایش قیمت در سال جاری می‌تواند نتیجه این باشد که خرید و فروش در این بازار با پیشنهادات بالاتری انجام شود و رونق بار دیگر به بازار بازگردد.»

خریدار این جفت طالب که تولیدکننده غذای کودکان است می‌گوید امیدوار است با خرید این محصول بعد از این همه اخبار منفی و ناراحت‌کننده، کمی باعث خوشحالی مردم بشود.

او به تلویزیون ملی NHK ژاپن می‌گوید: «هرچند هنوز اخبار بد زیادی شنیده می‌شود اما امیدوارم این اتفاق بتواند به مردم کمک کند تا لبخند بزنند و بتوانند از شیوع ویروس کرونا عبور کنند.»

عرضه اولین میوه‌های فصلی در ژاپن به طول معمول با پرداخت مبالغ هنگفتی خرید و فروش می‌شود. خریداران این بهای هنگفت را برای کسب شهرت و تبلیغ رایگان و فراگیر می‌پردازند.

در سال ۲۰۱۹ یک جفت طالبی به قیمت ۵ میلیون ین به فروش رسید. چیزی حدود دو برابر قیمتی که امسال معامله شده است. با این حال با همه گیری ویروس کرونا سال گذشته قیمت این طالبی به کمتر از ۱۲۰ هزار ین سقوط کرد. این طالبی‌ها از منطقه هوکایدو در شمالی‌ترین بخش‌های ژاپن می‌آیند که به عنوان یک منطقه محبوب گردشگری هم شناخته می‌شوند./یورونیوز