به گزارش پایگاه خبری نشان :

در مواجهه با افزایش تعداد عفونت‌های سالمونلا در ایالات متحده، مقامات بهداشتی این کشور با توصیه‌ای خنده‌دار، از آمریکایی‌ها خواستند که دیگر مرغ و سایر پرندگان را نبوسند

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده CDC که آژانس بهداشتی اصلی فدرال کشور است، در بیانیه‌ای گفت: مرغ را نبوسید و پرندگان را در آغوش نگیرید و غذا و نوشیدنی در نزدیکی آنها نخورید.

به گفته این منبع افزایش تعداد عفونت‌های سالمونلا تا حدودی با این رفتار مرتبط است: ۱۶۳ مورد از اواسط فوریه از جمله ۳۴ مورد نیاز به بستری شدن در بیمارستان ثبت شده‌است.

وی افزود: مصاحبه با بیماران نشان داد که تماس با مرغ ممکن است منبع این بیماری همه گیر باشد.

مراکز بهداشتی ایالات متحده هشدار داده اند که حتی اگر این پرندگان مانند مرغ ها یا اردک ها تمیز هم به نظر برسند ممکن است حامل باکتری سالمونلا که می تواند باعث اسهال، تب و استفراغ شود، باشند.

مقامات بهداشتی همچنین توصیه کردند باید دستها پس از تماس با طیور به خوبی شسته شود و همچنین از والدین خواستند تا کودکان را به بغل کردن مرغها تشویق نکنند.

معمولا این عفونت از طریق خوردن تخم مرغ یا لبنیات نیز منتقل می‌شود. سالانه ده‌ها میلیون عفونت سالمونلا ثبت می شود اما به ندرت کشنده است. سالمونلا یک باکتری باسیل گرم منفی است که معمولاً در جوجه‌ها و تخم‌مرغ‌ها وجود دارد. سالمونلا عامل یکی از شایع‌ترین مسمومیت‌های غذایی می‌باشد. سالمونلا می‌تواند تخمدان‌های پرنده را آلوده کند و قبل از تخم گذاردن پرنده، وارد تخم‌مرغ شود یا اینکه به هنگام تخم گذاردن پرنده، به پوسته تخم مرغ نفوذ کند. سالمونلا با پختن غذا از بین می‌رود ولی غذاهایی که حاوی تخم‌مرغ خام هستند مانند سس مایونز مشکل‌ساز خواهند بود. این بیماری از طریق تماس با پوست برخی از خزندگان مثل لاک‌پشت نیز قابل انتقال است. ۲۲۰۰ شکل از این باکتری تاکنون کشف شده ‌است.

گفتنی است، در مناطق شهری در ایالات متحده‌ی آمریکا مثل نیویورک و لس آنجلس، مردم خودشان را از تربیت حیوانات خانگی مثل سگ و گربه راحت کرده‌اند و حالا به نگهداری جوجه و مرغ به جای آن می‌پردازند.

در گذشته نگهداری از مرغ و جوجه محدود به کشاورزان و مناطق روستایی بود، اما حالا نگهداری از آنها در آمریکا به یک مُد تبدیل شده است!