به گزارش پایگاه خبری نشان :

 مسئول آموزش اورژانس ۱۱۵ شهرستان دشتستان گفت: با توجه به فرارسیدن فصل گرما، خطر گرمازدگی در کودکان زیر ۵ سال و بزرگسالان بالای ۶۵ سال بیشتر است.

هادی بخشی با اشاره به اینکه در سالخوردگان به دلیل داشتن بیماری زمینه‌ای و مصرف دارو‌ها توانایی بدن در مقابل گرمازدگی کاهش می‌یابد، افزود: قرار گرفتن طولانی مدت کودکان در هوایی با درجه حرارت و رطوبت بالا و در معرض تابش مستقیم نور خورشید بدون استراحت و نوشیدن مایعات کافی، باعث کم شدن آب بدن و گرمازدگی آنان می‌شود.

او ادامه داد: برای این‌که کودکان دچار گرمازدگی نشوند، به آن‌ها آموزش دهید که در هوایی آفتابی و گرم هنگام فعالیت و بازی و قبل از آن، مقدار فراوانی آب بنوشند، حتی اگر احساس تشنگی نداشته باشند.

مسئول آموزش اورژانس ۱۱۵ شهرستان دشتستان عنوان کرد: می‌توان با استفاده از پوشیدن لباس‌های سبک و گشاد مصرف مایعات فراوان و استراحت در ساعات گرم شبانه‌روز از بروز گرمازدگی پیشگیری کرد.

بخشی، علائم گرمازدگی را تعریق شدید، پوست مرطوب، سرگیجه و خستگی، ضعف، گرفتگی عضلات، حالت تهوع و سردرد، نبض سریع و ضعیف بیان و توصیه کرد: اگر با فرد گرمازده رو به رو شدید، او را به محل خنک منتقل کنید، لباس‌های غیرضروری را کنار بگذارید و از خنک‌کننده مانند دوش آب سرد، قرار دادن حوله آغشته با آب خنک روی پوست استفاده کنید.

او گفت: در صورت وخیم شدن علائم پس از یک ساعت از شروع آن، همچنین گیجی یا آشفتگی و از دست دادن هوشیاری یا ناتوانی در نوشیدن،  می‌توانید از اورژانس ۱۱۵ کمک بخواهید. البته در این صورت باید فرد گرمازده را فوری به پزشک رساند.