به گزارش پایگاه خبری نشان :

مناظره‌های انتخابات ۱۴۰۰ در قالب سه برنامه، هرکدام بیش از سه ساعت برگزار می‌شود. ضمن اینکه احتمال می‌رود بر اساس موضوعاتی که قرار است در این مناظره‌ها مطرح شود، به هر کدام از نامزدها فرصت دفاع داده شود که زمان را بیش از سه ساعت خواهد کرد.

شامگاه چهارشنبه ـ پنجم خرداد ماه ـ مراسم قرعه کشی برنامه‌های تبلیغاتی نامزدهای سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری در صداوسیما برگزار شد، و بر این اساس مشخص شد که شروع پخش این برنامه‌ها در رادیو و تلویزیون از جمعه ـ هفتم خرداد ماه ـ خواهد بود.

ضمن اینکه بر اساس جدول اعلام شده، نخستین مناظره انتخاباتی نامزدها در تلویزیون، دوشنبه ـ ۱۷ خرداد ماه ـ از شبکه اول سیما پخش می‌شود.

مناظره بعدی چهار روز بعد یعنی ـ جمعه ۲۱ خرداد ماه ـ شکل می‌گیرد و در نهایت آخرین مناظره پنجشنبه ـ ۲۵ خرداد ماه ـ سه روز قبل از برگزاری انتخابات و یک روز پیش از اتمام تبلیغات نامزدها در تلویزیون، روی آنتن می‌رود.

تاکنون اعلامی رسمی درباره فردی که اجرای مناظره‌ها را عهده دار خواهد بود، انجام نشده است و با توجه به فرصت ۱۰ روزه‌ای که صداوسیما برای انتخاب گزینه نهایی در اختیار دارد، به نظر می‌رسد که این اعلام، ظرف روزهای آتی باشد.

ضمن اینکه با مشخص شدن هفت نامزد نهایی انتخابات سیزدهم، ساخت مرحله نهایی برای دکور مناظره‌ها در استودیو ۱۱ از هم اینک در حال انجام است.

لازم به ذکر است که جریان کامل مناظره‌های نامزدهای انتخاباتی همزمان با شبکه اول، به طور زنده از رادیو ایران هم پخش می‌شود.

سیزدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری جمعه، ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

سعید جلیلی، محسن رضایی میرقائد، سیدابراهیم رئیس‌الساداتی مشهور به رئیسی، علیرضا زاکانی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محسن مهرعلی‌زاده و عبدالناصر همتی هفت نامزد انتخاباتی هستند.