به گزارش پایگاه خبری نشان :

باشگاه خبرنگاران جوان/آنا کریووشوا، متخصص غدد، متخصص تغذیه در روسیه با اشاره به روش اصولی لاغری گفت: خوراکی‌های از پیش منجمد و پخته شده، نان‌های سفید، شیرینی و غذا‌های حاوی قند‌های پنهان (مانند ماست، سس‌های آماده، گوشت‌های نیمه تمام) می‌توانند جلوی کاهش وزن را بگیرند. مصرف بیش از حد کالری، به ویژه غذا‌های شیرین، باعث افزایش تولید انسولین، هورمونی می‌شود که  متعادل کننده کربوهیدرات است.

او گفت: با خوردن شیرینی، مقادیر زیادی انسولین باعث تحریک تبدیل گلوکز به چربی و ذخیره آن می‌شود. با رشد وزن و بافت چربی اضافی، سلول‌ها دیگر به طور موثر به انسولین پاسخ نمی‌دهند. این هورمون حتی بیشتر تولید می‌شود، وزن از دست دادن متوقف می‌شود و رژیم‌های غذایی دیگر به همان اندازه موثر نیستند؛ بنابراین خوردن شیرینی را کاهش دهید.

خوردن متناوب، راه حل لاغری است. اختصاص سه وعده غذایی مشخص: صبحانه، ناهار و شام. بهتر است تنقلات را به کلی حذف کنید یا یک مشت آجیل برای این کار بگذارید و چند وعده زیاد نخورید.

غالباً قند به غذا‌های کم چرب اضافه می‌شود تا طعم و مزه آن خوب شود. چربی‌ها دارای ارزش غذایی بالا و اشباع مدت طولانی هستند و باعث از بین رفتن ناگهانی گرسنگی می‌شوند. محصولات لبنی کم چربی حاوی کالری کمتری هستند، به این معنی که از گرسنگی بیشتر درب یخچال را بیشتر باز می‌کنید.

از کربوهیدرات نترسید. سبزیجات، میوه‌ها و غلات گلوکز را برای عضلات و مغز ما تأمین می‌کنند. آن‌ها انرژی تأمین می‌کنند و برخلاف شکلات‌ها و بیسکویت ها، به سرعت جذب نمی‌شوند.

کربوهیدرات‌های پیچیده برای مدت طولانی معده را پر می‌کنند و تقویت انرژی لازم را فراهم می‌کنند. آخرین اشتباه عدم نوشیدن آب کافی است. بدن به دلیل کمبود آب احساس گرسنگی می‌کند. پرهیز از غذا‌های نمکی، شیرین، دودی و همچنین قهوه و الکل به حفظ آب در بدن نیز کمک می‌کند.