به گزارش پایگاه خبری نشان :

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس گفت: یک باند شش نفره که با هک حساب کاربری شهروندان در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به دریافت وجه از آشنایان آنها می‌کردند، توسط پلیس فتا فردیس شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ کامران ملکی گفت: در پی ارجاع پرونده‌ای به پلیس فتا فردیس مبنی بر اینکه افراد ناشناسی با هک حساب کاربری اینستاگرام شاکی اقدام به درخواست وجه از آشنایان وی کرده و از این طریق مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده‌اند، بررسی موضوع در دستورکار کارشناسان قرار گرفت.

ماجرای خرید کارت عابربانک کارتن خواب ها

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد که کلاهبرداران با انتقال مکرر وجه کلاهبرداری شده در چندین حساب در نهایت با وجه مورد نظر اقدام به خرید طلا و ابزار آلات کرده‌اند که با بررسی دقیق‌تر کاشف به عمل آمد که تمامی حساب‌های مقصد وجه کلاهبرداری شده متعلق به افراد کارتن خواب بوده و متهمان با مبلغی ناچیز کارت‌ها را از آنها خریداری کرده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس اظهار کرد: در ادامه صاحب حساب بانکی که مقصد نهایی وجه کلاهبرداری شده بود در استان تهران شناسایی و با دعوت وی به پلیس فتا فردیس عنوان کرد که کارت خود را به مبلغی ناچیز به یکی از کلاهبرداران فروخته و مخفیگاه او را در استان تهران می‌شناسد.

دستگیری 2 متهم اینستاگرامی در تهران

این مقام انتظامی گفت: در ادامه ماموران پلیس فتا با دریافت نیابت قضائی به مخفیگاه متهم در شهر تهران اعزام شده و با تحقیقات چندین روزه در نهایت دو نفر از متهمان را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ ملکی با اشاره به شناسایی چهار نفر دیگر از همدستان متهمان در تحقیقات تکمیلی یادآور شد: متهمان با مشاهده مستندات پلیس به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از طریق هک حساب کاربری اینستاگرام مالباخته اقرار کردند.

وی با بیان اینکه تحقیقات بر روی این پرونده برای کشف کلاهبرداری های احتمالی دیگر ادامه دارد، خاطرنشان کرد: شهروندانی که به این طریق مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند می‌توانند برای پیگیری موضوع به پلیس فتا فردیس مراجعه کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس در پایان از شهروندان درخواست کرد درصورت مواجهه با درخواست وجه از سوی حساب کاربری اقوام خود در شبکه‌های اجتماعی، ابتدا از احراز هویت فرد مقابل اطمینان حاصل کرده و سپس به انتقال وجه اقدام کنند.