به گزارش پایگاه خبری نشان :

بعضی از مواد غذایی با این‌که بسیار برای بدن مفید هستند اما هیچ‌وقت نباید با معده خالی آن‌ها را مصرف کرد. برای مثال گوجه، خیار، پرتقال، موز و گلابی جزو این میوه‌ها هستند. در ادامه به هشت خوراکی اشاره می‌کنیم:

 

پرتقال

مصرف پرتقال با معده خالی اسید معده را به مقدار زیادی افزایش می‌دهد و روی غشای مخاطی معده اثر نامطلوبی می‌گذارد و باعث ناراحتی‌ گوارشی و در نهایت استفراغ می‌شود.

گلابی

گلابی به علت دارا بودن فیبر خام می‌تواند به مخاط معده آسیب بزند و وضعیت معده را در طولانی مدت به شدت حاد کند.

موز

خوردن موز با معده خالی باعث می‌شود تا به طور ناگهانی مقدار منیزیم در بدن افزایش یابد و سبب به هم خوردن تعادل منیزیم و کلسیم در بدن ‌شود و روی قلب و عروق اثر منفی بگذارد.

خیار و سبزیجات برگی

خیار و سبزیجات برگی حاوی آمینو اسید هستند. وقتی این مواد با شکم خالی مصرف شود، باعث سوزش سردل و دردهای شکمی می‌شود.

گوجه‌فرنگی

گوجه‌فرنگی به این علت که اسیدی است، مواد درون آن با اسید معده واکنش شیمیایی انجام می‌دهد و ژل غیر قابل حلی تشکیل می‌دهد که به راحتی منجر به تولید سنگ و زخم معده می‌شود.

ماست

ماست از جمله مواد غذایی است که نباید با شکم خالی مصرف کرد چرا که باکتری‌های مفید روده را نابود می‌کند. بهترین زمان برای مصرف آن، قبل از خواب است که سبب بهبود هضم غذا و رفع یبوست می‌شود.

آب نبات و شکر

خوردن آب نبات و شکر با معده خالی باعث می‌شود که بدن به اندازه کافی نتواند انسولین تولید کند و قند خون را به حد نرمال برساند، بنابراین قند خون به طور ناگهانی افزایش می‌یابد که منجر به بیماری‌های چشمی می‌شود.

نوشیدنی سرد

نوشیدنی‌های سردی مانند نوشابه و آب سرد، معده را تحریک می‌کند و سبب انقباض روده، بیماری دستگاه گوارش و مشکلات در قاعدگی در زنان می‌شود.