به گزارش پایگاه خبری نشان :

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه اعلام کرد که در سفر آتی «علی‌اصغر مونسان» وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به مسکو موافقت نامه لغو ویزای گروهی بین دو کشور به امضا خواهد رسید.

 

کاظم جلالی خاطر نشان کرد: علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشورمان فردا یکشنبه برای امضای سند اجرایی موافقتنامه لغو روادید گردشگری گروهی به مسکو خواهد آمد.

 

وی تصریح کرد: بر اساس این سند گردشگران دوکشور از طریق شرکت‌های معتبر گردشگری و با ویزای گروهی به ایران و روسیه سفر خواهند کرد.

 

سفیر ایران گفت: در این سفر همچنین تفاهمنامه همکاری بین موزه نیاوران ایران و موزه پوشکین روسیه به امضا خواهد رسید.

 

جلالی با بیان اینکه گردشگری عامل مهمی در شناخت مردم دوکشور و پشتوانه‌ای محکم برای گسترش مناسبات ایران و روسیه بشمار می‌رود تصریح کرد: سفر‌های گروهی میان دو کشور بدون نیاز به اخذ روادید انجام می‌شود.

 

سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون گفت: فاصله نزدیک، زمان کوتاه سفر، موزه‌های فراوان موجود در کشور روسیه، طبیعت و جذابیت‌های شهر‌های این کشور و در زمینه گردشگران روسیه تنوع آب و هوایی فراوان کشور ایران، آفتاب زیاد که در کشور روسیه کم است، جزایر و سواحل بسیار خوب ایران، کویر‌های مشهور ایران که کویر لوت جزو میراث جهانی یونسکو است، همراه با تور‌های کویرنوردی فعال، کوه‌ها و جنگل‌های کشور ایران که همراه با فرهنگ و تاریخ کشورمان یک مجموعه قوی برای سفر گردشگران میان دو کشور ایجاد می‌کند.

 

جلالی تصریح کرد: موضوع گردشگری امری بسیار مهم در اقتصاد جهانی است و تولید ناخالص ملی (جی دی پی) بالایی را تشکیل می‌دهد، دو کشور ایران و روسیه هر دو پر جمعیت و پر گردشگر هستند، قطعاً در شرایط فعلی که هر دو کشور در تحریم هستند گردشگری می‌تواند یک محرک عالی برای چرخش مالی میان ایران و روسیه باشد و نقش مهمی در پویایی اقتصاد ایفا کند؛ همچنین می‌تواند شغل‌های پایدار فراوانی را نیز به وجود بیاورد.

 

وی صنعت گردشگری را از صنایع پویای جهان عنوان کرد که تاثیر چشمگیری در گردش مالی میان دو کشور ایران و روسیه در شرایطی که تحریم‌های ایالات متحده آمریکا هر دو کشور را درگیر کرده، خواهد داشت.

 

مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پیشتر گفته بود فعلاً برنامه‌ای برای لغو ویزای انفرادی میان دو کشور وجود ندارد.

 

بر اساس اعلام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با لغو روادید گروهی پرواز‌های میان دو کشور افزایش می‌یابد.