به گزارش پایگاه خبری نشان :

 باشگاه خبرنگاران: به نقل از رونامه ساندی، یک مرد اسپانیایی که عملا مشکلی نداشت، اما از سال ۲۰۱۹ تقریبا ۹۰۰۰ بار با پلیس و اورژانس تماس گرفته و مزاحم شده بود، دستگیر شد. پلیس اسپانیا پس از ردیابی تماس‌های آزار دهنده این مرد توانست او را بازداشت کند.

رسانه‌های محلی گزارش دادند که این مرد ۴۹ ساله از «اویدو» در شمال غربی اسپانیا هفته گذشته پس از شکایت از سوی سرویس ۰۹۱ که کلیه تماس‌های تلفنی را با پلیس ملی این کشور دریافت می‌کند، دستگیر شد.

تحقیقات نشان داد که او بیش از دو سال است که فقط با هدف توبیخ و توهین به کارگران درخواست ارتباط از طریق خطوط اضطراری داشته است. بازرسان سرویس ۰۹۱ اظهار داشتند که این مرد اصلاً در شرایط اضطراری نبوده است و در واقع تماس‌های او حکم مزاحمت و ایجاد اختلال در روند خدمات رسانی را داشته است.

گزارش شده است که در این مدت ۳۷۷۸ تماس با خط ۰۹۱ و ۴۹۵۷ تماس اضطراری دیگر ۱۱۲ از شماره تلفن او برقرار شده است. طبق گزارشات اسپانیایی، اپراتور‌ها بار‌ها از تماس گیرنده درخواست کرده‌اند که خطوط اضطراری را که برای افرادی که به کمک فوری نیاز دارند، اشغال نکند، اما مرد این خواسته‌ها را نادیده گرفته و اکنون با اتهام نافرمانی جدی روبرو است. بر اساس قوانین کشور اسپانیا مجازات این فرد می‌تواند از سه ماه تا یک سال به حبس باشد.