به گزارش پایگاه خبری نشان :

سرهنگ مرتضی عسگری از شناسایی و دستگیری عامل تهدید و اخاذی از دختر جوان به بهانه انتشار تصاویر و هتک حیثیت وی در شبکه‌های اجتماعی خبر داد.

به گزارش رکنا، سرهنگ عسگری گفت: با مراجعه خانمی جوان و ارائه شکایت مبنی بر تهدید و اخاذی در خصوص انتشار تصاویر شخصی وی در فضای مجازی توسط فردی که با سوء استفاده از احساسات و با دادن وعده ازدواج با این خانم دوست شده بود موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات اولیه خود بیان داشت از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام با فردی در فضای مجازی آشنا شدم که با سوء استفاده از احساسات و جلب اعتماد بنده پس از گذشت یک ماه و به بهانه نشان دادن عکس‌های من به خانواده خود و راضی کردن آن‌ها برای خواستگاری ، عکس و تصاویر خصوصی‌ام را درخواست کرد که من هم برایش ارسال کردم.

سرهنگ عسگری گفت: متهم پس از دریافت تصاویر خصوصی شاکی، وی را تهدید به انتشار آن‌ها در فضای مجازی و ارسال برای خانواده و دوستان آشنایان کرده است و از این خانم جوان درخواست مبالغی را داشته است.

وی گفت: طی تحقیقات فنی و پلیسی و سرنخ‌های موجود در پرونده، متهم در کوتاه‌ترین زمان ممکن شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و به این پلیس انتقال داده شد که در مواجه با اسناد و مدارک موجود در پرونده لب به اعتراف گشود.

رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری از شهروندان به‌ویژه خانم‌های جوان خواست در فضای مجازی تحت هیچ عنوان به افرادی که با وعده‌های دروغین مثل ازدواج قصد نزدیک شدن به آن‌ها رادارند اعتماد نکرده و اطلاعات و تصاویر شخصی خود را برای آن‌ها ارسال نکنند و همچنین در صورت مواجهه با هرگونه موارد مجرمانه در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری ، قسمت ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند