به گزارش پایگاه خبری نشان :

مدت‌ها قبل از آمدن آیفون و اندروید، سایمون آمد، دستگاهی که آغازگر مسیر پیشرفت تلفن همراه بود. مجله TIME چندین واقعیت جالب را درباره این گوشی جمع آوری کرده است که در ادامه مشاهده می‎کنید.

 

شرکت‌های IBM و BellSouth برای اولین بار در 23 نوامبر 1992 در کنوانسیون COMDEX در لاس وگاس از سایمون رونمایی کردند اما تا 16 آگوست 1994 در دسترس مصرف کنندگان قرار نگرفت

 

 این گوشی گران بود و به حق هم گران بود. دستگاهی که سرعت پیشرفت گوشی های هوشمند آینده را تعیین می‌کرد فقط در ایالات متحده در دسترس بود و در ابتدا 899 دلار برای خریداران آب میخورد

 همه وزن آن بیش از یک پوند بود.چیزی حدود نیم کیلوگرم.

صفحه نمایش لمسی داشت. اگرچه اوایل دهه 1990 صفحات لمسی وجود نداشتند یا می‌توان گفت فراگیر نبودند اما صفحه این تلفن، لمسی و به همراه یک قلم بود.

اولین تلفن هوشمند جهان به کاربران امکان برقراری و دریافت تماس تلفنی، نمابر، نامه های الکترونیکی را می داد. اگرچه ممکن است در آن زمان فروشگاه‌های ارائه برنامه وجود نداشته باشد، اما این تلفن با برنامه هایی مانند دفترچه آدرس ، ماشین حساب ، تقویم ، صفحه یادداشت ، صفحه طرح ، زمان و فهرست کارها بارگیری شده بود.

گوشی لمسی سایمون مجهز به تصحیح خودکار بود. در آن زمان این ویژگی "PredictaKey" نامیده می‌شد. با این وجود ، سایمون همیشه شش حرف محتمل را که کاربر به آن‌ها احتیاج داشت، بسته به کاراکترهایی که تایپ کرده بود نشان می داد.

 سایمون حتی در فیلم The Net هم ظاهر شد .

 این گوشی انقلابی تنها شش ماه در بازار بود و به تعداد 50،000 عدد فروخته شد، در درجه اول خریداران آن تجار بودند.