به گزارش پایگاه خبری نشان :

به گزارش الجزیره، کشور اتیوپی در آستانه برگزاری انتخاباتی مهم قرار داد تا آنجا که مردم اتیوپی برای صلح آمیز سپری شدن آن دست به دعا شده‌اند.

روز دوشنبه،نخست وزیر اتیوپی در اولین آزمون انتخاباتی خود از زمان آغاز یک مجموعه اصلاحات اقتصادی و دموکراتیک حضور خواهد داشت.

مردم این کشور که نگران برگزاری صلح آمیز این انتخابات هستند، در حوالی طلوع فجر، با حضور هزاران نفری خود در کلیسای آمهارا، برای موفقیت روند دموکراسی در کشورشان به دعا پرداختند.

مریدانی که بعضی از آنها عصا به دست و برخی دیگر کودکان را در آغوش کشیده‌اند نماز میکائیل مقدس را در کلیسایی به نام او و با صلیب های فلزی و پرچم سر به فلک کشیده اتیوپی اقامه کردند.

هولوئرر کینده، ۲۷ ساله، گفت: «این روز بزرگی برای ماست ... ما با توسل به میکائیل مقدس دعا می‌کنیم که به ما صلح برساند و ما را از شر محافظت کند.»

مردم این کشور معتقدند که این رای گیری برای اتیوپی «حیاتی» است. نخست وزیر ابی احمد که در سال ۲۰۱۸ پس از تظاهرات مردمی علیه دولت مخلوع به قدرت رسید، قول داد که رقابتی‌ترین انتخابات اتیوپی را برگزار کند.

اما بسیاری از رأی دهندگان به دلیل ناآرامی و مشکلات لجستیکی تا کنون موفق به شرکت در انتخابات نشده‌اند. منطقه تیگرای در شمال اتیوپی و  در همسایگی آمهارا ، هیچ انتخاباتی ندارد.

تیگرای مدت‌هاست درگیر جنگ و ناآرامی است و آوارگان زیادی از این منطقه در جهان سرگردان شده‌اند.

روحانیون ارتدکس در کلیسای میکائیل مقدس می‌چرخند و دعا می‌خوانند.

مریدان ارتدکس در حال خواندن سرودهای نیایشی برای موفقیت‌آمیز بودن انتخابات اتیوپی هستند.

مردم اتیوپی در این مراسم حضور پرشوری دارند.

دخترکی اتیوپیایی در حال دریافت لوبیا بعد از مراسم دعاست.

مردم اتیوپی در این مراسم به خواندن سرودهای نیایشی پرداختند.

رونق گرفتن دموکراسی در اتیوپی برای رسیدن زنان به حقوق اولیه خود بسیار مهم است.

SiqlpobHckxD

e1kDWsEcMSnD

URMQrbUYdotI

mP0x5J1hwZrb

Ozo0ZxF3Xbdz

Z8I48cocoGre