به گزارش پایگاه خبری نشان :

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، سنگ‌های ناشناخته‌ای که هزاران جویای شانس را به یک دهکده روستایی ر آفریقای جنوبی کشانده بود بی‌ارزش گزارش شدند.

این افراد که به دنبال استخراج الماس از زمین یک روستا با بیل و کلنگ به آن هجوم برده بودند تنها با بلورهای کم‌ارزش کوارتز روبه‌رو شدند.

پس از اینکه یک دامدار اولین و شاید تنها سنگ ارزشمند این منطقه را در یک مرتع کشف کرد، سفر مردم سراسر آفریقای جنوبی به روستای کوآهلاثی در یکی از استان‌های شرقی این کشور رونق گرفت.

یک عضو شورای اجرایی این استان گفت در زمان بازدید از این منطقه حدود ۳هزار نفر جوینده الماس را مشاهده کرده است.

وی افزود آزمایش‌های انجام‌شده به طور قطع نشان داده است که سنگ‌های کشف‌شده در این منطقه الماس نیستند بلکه کریستال‌هایی از کوارتز هستند که در برابر الماس بی‌ارزش تلقی می‌شوند.

این رویداد چالش‌های اقتصادی‌اجتماعی آفریقای جنوبی را برجسته کرد زیرا نرخ بالای بیکاری و فقر باعث شده است زندگی بسیاری از مردم این کشور با سختی سپری شود.

هجوم جویندگان الماس به این منطقه اما یک فایده دیگر هم داشت: بازدید مسئولان از این روستا باعث شد در جریان مشکلات راه و آب قرار بگیرند و وعده رسیدگی بدهند.

از دیگرسو خسارت زیادی متوجه مساحتی در حدود ۵۰ هکتار در این منطقه شد زیرا با حفر گودال‌های یک متری، عبور دام از این دشت با مشکل مواجه شده است.

به دلیل همه‌گیری کرونا و خسارت به مراتع این روستا، مسئولان جویندگان الماس را توصیه به ترک منطقه کرده‌اند با وجود این، برخی افراد امیدوار همچنان در جست‌وجوی الماس هستند.