به گزارش پایگاه خبری نشان :
رشد قیمت مسکن در یکی دو سال اخیر در کشورمان به حدی بوده که حالا خرید خانه برای خیلی ها به آرزویی دست نیافتنی تبدیل شده است اما در همین روزگار خانه هایی پیدا می شود که قیمت آن ها هوش از سر آدم می پراند به طور مثال روز گذشته فروش یک خانه کلنگی 2400 متری در نیاوران به قیمت 468 میلیارد تومان در فضای مجازی خبرساز شد و واکنش هایی را به همراه داشت. یکی از پربازدیدترین واکنش ها مقایسه این خانه کلنگی با عمارتی 20 میلیون دلاری در کالیفرنیا بود که حدود 1800 متر بوده و بسیار مجلل ساخته شده است. با تبدیل 468 میلیارد تومان به دلار قیمت هر دو برابر است. با این حال در همین تهران خودمان خانه ها و آپارتمان هایی وجود دارد که قیمت آن از گران ترین خانه ها در جهان هم بیشتر است. در ادامه با تعدادی از این خانه ها در تهران و جهان آشنا می شوید.
خانه 600 میلیاردی!

ZeeIMxOL4np8

 
یک مجموعه مسکونی که در شمال تهران در زمینی به مساحت ۶۱۰۰ مترمربع و با زیربنای کل 70 هزار مترمربع در حال احداث است. در یک آگهی تبلیغاتی درباره این مجتمع نوشته مجتمع شامل ۶۰ واحد آپارتمان مسکونی (۴۵۰ ، ۵۵۰ ، ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰ مترمربع) و دارای ۴۶۰ واحد پارکینگ است. این واحد‌ها دارای امکاناتی مثل استخر، سالن جیم، سالن اسپا و اتاق بیلیارد اختصاصی و ... هستند.  همچنین در ارتفاع ۱۲۵ متری روف‌ گاردن دارای یک باغ به همراه آبشار و جاده سلامتی و هلی‌پد برای رفت و آمد به برج از طریق بالگرد و سالن سینمای روباز است. قیمت این مجتمع از متری ۱۸۰ تا ۲۸۰ میلیون تومان است. با یک حساب سرانگشتی می توان فهمید که طبقه آخر این مجتمع حدود ۶۰۰ میلیارد تومان فروخته می شود.
خانه ۱۰ میلیون دلاری ستاره موسیقی

dokAFAy09VMh

 
یکی از ستاره های سرشناس موسیقی جهان در خانه ای در بورلی هیلز در لس آنجلس زندگی می کند که یکی از خانه های لوکس و گران قیمت لس آنجلس به حساب می آید. ریحانا این خانه را ۱۰ میلیون دلار خریداری کرده است. این خانه ۳۰۰۰ متر مربع مساحت دارد و دارای ۸ اتاق خواب، ۱۰ حمام، سونا، اتاق بخار، آشپزخانه مجلل، سینمای خانگی، استخر، اسپا و ایوان‌ها و باغ‌ های چندگانه است. این ملک لوکس کاملا خصوصی است و بیشتر شبیه یک ساختمان اداری است تا یک خانه مسکونی لوکس. این خانه دارای دروازه ورودی و همچنین یک تپه فوق‌العاده زیباست. اگر به نوک این تپه بروید تمام شهر زیر پای شما قرار می‌گیرد.