به گزارش پایگاه خبری نشان :

طی فرآیندی فرمولی از سوی سازمان بورس جهت قیمت گذاری رقم پایه اعلام شد ولی با این وجود در نهایت امر رقم پایه ای که اعلام شد با نرخ CIS و ارز نیمایی مطابقت نداشت. آنچه که رویت می شود نشان دهنده آن است که شاید فرمول و قواعد اهمیت چندانی ندارد و حفظ روند صعودی برای قیمت پایه برای بازار ساز بسیار پر اهمیت است. شاید بتوان اظهار داشت که بازارسازان می خواهند تا جایی که می توانند قیمت پایه را بالا ببرند که اگر احیانا مذاکرات وین نتیجه داد و قیمت دلار ریزشی شد، از سود بازار ساز آنچنان کم نشود.

آنچه که روز گذشته در بازار میلگرد به نمایش گذاشته شد؛ قیمت میلگرد حدود ۵۰ الی ۲۰۰ تومان افزایش نرخ داشته و به طور تقریبی ثبات نسبی داشته است، البته یک کارخانه میلگرد نیز کاهش قیمت ۴۰ تومانی را لمس کرد. قیمت میلگرد نورد فولاد گلستان بالاترین نرخ و معادل ۱۵ هزار و ۸۰۰ تومان بوده و پایین ترین نرخ در محدوده ۱۵ هزار تومان بود.

در بازار نبشی و ناودانی شاهد نوسان قیمت ها بودیم، به این صورت که قیمت نبشی و قیمت ناودانی در دو شرکت نوسانی حدود ۱۰۰ تومان را تجربه کرد و می توان گفت تقریبا آرامش نسبی در این حوزه حکم فرما بوده است. در قیمت تیرآهن در فروش کیلویی ثبات نسبی و افزایش قیمت کیلویی ۵۰ تومان را شاهد بودیم و شاخه های پر فروش کاهش قیمتی در حدود ۱۰ الی ۲۰ هزار تومانی داشته است. میانگین تغییرات در قیمت پروفیل برخی کارخانه ها ۱۰۰ الی ۲۰۰ تومان کاهش قیمت و برخی دیگر افزایش ۱۰۰ تومانی داشته است.

منبع: آهن پرایس