به گزارش پایگاه خبری نشان :

استوری جدید رایان تفضلی بازیکن وایکامپ انگلیس: من 5 ساله که آماده هستم و دوست دارم یک روز در تیم ملی ایران بازی کنم :)))

رایان تفضلی (Ryan Tafazolli) بازیکن فوتبال دو رگه ایرانی – انگلیسی متولد ۲۸ سپتامبر ۱۹۹۱ (زادهٔ ۶ مهر ۱۳۷۰) در شهر ساتن، انگلستان می باشد. قد او قد ۱٫۹۶ متر و در پست مدافع میانی در حال حضر در وایکام واندررز بازی میکند.

رایان تفضلی

خانواده و پدر و مادر رایان تفضلی

تفضلی از پدری ایرانی و مادری انگلیسی به دنیا آمده و شهروند انگلستان است؛ بنابراین او حق انتخاب بازی کردن برای ایران یا انگلستان را دارد.

وقتی در سال ۲۰۱۶ دربارهٔ انتخاب‌اش از او سؤال شد اذعان کرد: اول از همه، این بسیار باعث افتخار خانواده‌ام می‌شود. این باعث افتخار است که بتوانم برای یک ملت فوتبال دوست مثل ایران بازی کنم و هم‌زمان بتوانم به کشور مادری‌ام خدمت کنم٫ هم‌چنین بازی کردن زیرنظر کارلوس کی‌روش می‌تواند یک رؤیا باشد؛ او مربی بعضی از بهترین بازیکنان جهان بوده‌است. بازی کردن برای ایران می‌تواند فوق‌العاده باشد.

بیشتر بخوانید : بیوگرافی کریستین اریکسن بازیکن فوتبال و همسرش + زندگینامه و ماجرای بیهوشی در مسابقه

زندگینامه رایان تفضلی فوتبالیست

سوابق ورزشی و باشگاهی

فوتبال را از آکادمی ساوت‌همپتون آغاز کرد و تاکنون در تیم هایی چون سالزبری سیتی ، منزفیلد تاون ، پیتربورو یونایتد ، هال سیتی  و وایکام واندررز و … توپ زده است.

همسر رایان تفضلی فوتبالیست کیست

وی مجرد است و هنوز ازدواج نکرده است

دوران بازی در سالزبری سیتی

او در اکتبر ۲۰۰۹ به تیم سالزبری سیتی در لیگ کنفرانس انگلستان به مدت یک ماه به صورت قرضی پیوست و در این تیم توانست برای نخستین بار در ترکیب اصلی بزرگسالان قرار بگیرد بعد از چند بازی دوباره در دسامبر به ساوت‌همپتون بازگشت.

گل های رایان تفضلی فوتبالیست

بازیکن تیم منزفیلد تاون

پس از یک سال دوری از فوتبال در روز ۲۰ اوت ۲۰۱۲ تفضلی به منزفیلد تاون در لیگ کنفرانس پیوست و به دلیل مصدومیت پی در پی فقط پنج بازی برای باشگاه انجام داد، اما با تمدید قرارداد در پایان فصل با منزفیلد تاون در پایان فصل قهرمان لیگ کنفرانس شد

رایان تفضیلی در پایان فصل در حالی که تنها ۲۴ بازی انجام داده بود توانست ۳ جایزه را از آن خود کند؛ بازیکن فصل از نگاه هواداران، بازیکن فصل از نگاه رؤسا و مدیران و بازیکن سال منزفیلد تاون.

رایان تفضلی در پیتربورو یونایتد

این بازیکن فوتبال ایرانی الاصل در ۶ ژوئن ۲۰۱۶ با قراردادی ۳ ساله به پیتربورو یونایتد پیوست و نخستین گلش را در ۱۸ اکتبر برابر نورث‌همپتون تاون به ثمر رساند.

در آوریل ۲۰۱۷، تفضلی بهترین مدافع فصل ۱۷–۲۰۱۶ پیتربورو و در ماه مه نیز بهترین بازیکن فصل ۱۷–۲۰۱۶ پیتربورو نام گرفت

رایان تفضلی در تیم هال سیتی

در تاریخ ۱۸ ژوئیه ۲۰۱۹ با قراردادی ۲ ساله به هال سیتی پیوست