به گزارش پایگاه خبری نشان :
 بر اساس این شیوه نامه، همه اشخاص حقیقی از جمله دارندگان سهام عدالت که تاکنون سهام خود را نفروخته‌اند و همچنین کلیه سرپرستان خانوار که حداقل یکی از یارانه‌های نقدی یا معیشتی را دریافت می‌کنند، امکان استفاده از این کارت‌ها را دارند. با این حال بر اساس این ابلاغیه کارت اعتباری با ارزشی در سقف هفت میلیون تومان تنها به یک میلیون نفر ارائه می‌شود. اما جزئیات دریافت این کارت ها چیست؟
 
پاسخ به 8 سوال در خصوص وام خرید کالا
 
1- کدام بانک‌ها کارت اعتباری خرید می‌دهند؟
 شیوه نامه بانک مرکزی به پنج بانک «ملی ایران»، «ملت»، «صادرات ایران»، «تجارت» و «رفاه کارگران» ابلاغ شده است. بنابراین این پنج بانک کارت اعتباری خرید می‌دهند.
 
2- به چند نفر کارت اعتباری داده می‌‎شود؟
در ابلاغیه بانک مرکزی آمده است که هر بانک حداقل باید 200 هزار فقره کارت اعطا کند، بنابراین حداقل یک میلیون نفر کارت اعتباری خرید دریافت خواهند کرد.
 
3- به چه کسانی این تسهیلات داده می‌شود؟
براساس این شیوه نامه، همه اشخاص حقیقی از جمله دارندگان سهام عدالت که تا کنون هیچ میزانی از سهام خود را نفروخته‌اند و همچنین کلیه سرپرستان خانوار که حداقل یکی از یارانه‌های نقدی یا معیشتی را دریافت می کنند، امکان استفاده از این کارت ها را دارند.
 
4- سقف اعتبار کارت چقدر است؟
سقف فردی اعتبار قابل اعطا به مشتری در این طرح حداکثر مبلغ ۷۰ میلیون ریال (7 میلیون تومان) است.
 
5- مهلت بازپرداخت چقدر است؟
آن طور که بانک مرکزی اعلام کرده، مهلت بازپرداخت اعتبار اعطایی به تشخیص موسسه اعتباری حداکثر ۱۸ ماه است.
 
6- نرخ سود تسهیلات چقدر است؟ 
همان طور که پیش از این اعلام شده بود، نرخ سود این تسهیلات همان 18 درصد است.
 
7- چه ضامن یا وثیقه‌ای برای دریافت کارت اعتباری لازم است؟
برای دریافت این کارت اعتباری نیاز به ضامن نیست بلکه حداکثر 60 درصد قیمت روز سهام عدالت بر اساس اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی برای سهامداران عدالت و حساب های یارانه نقدی و معیشتی بر حسب اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و با در نظر گرفتن کسورات مربوط به اقساط وام های پرداخت شده قبلی، وثایق قابل قبول برای دریافت این کارت اعتباری هستند.
 
8- آیا می‌توان با این کارت وجه نقد برداشت؟
خیر. این کارت برای خرید کالا و خدمات در فروشگاه‌ها و مراکز اعلامی توسط بانک‌های اعطا کننده کارت است و برای اقدامات دیگری چون برداشت و انتقال وجه مجاز نیست.
 
البته این نکته را هم باید بدانید که با توجه به گفته های مسئول کارت‌های اعتباری سهام عدالت در شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار، سهامدارانی که حتی یک سهم از سبد سهام عدالت خود را به فروش رسانده باشند، نمی‌توانند این تسهیلات را دریافت کنند. در ضمن تسهیلات سهام عدالت فعلا به سهامداران ساکن در چهار استان تهران، البرز، قزوین و هرمزگان تعلق نمی‌گیرد.