به گزارش پایگاه خبری نشان :

جوان ترین کنکوری ایران در سال جاری دختری اهل بجنورد است.

 

به گزارش رکنا ، سارا جمشیدی که با ۱۳ سال سن از شهرستان بجنورد، جوان ترین داوطلب کنکور سراسری ۱۴۰۰ لقب گرفت ، برای رقابت در آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی آماده شد. البته این عکس مربوط به دوران کودکی سارا جمشیدی است.

 

رییس اداره سنجش و پایش کیفیتی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: این داوطلب کنکور ۱۴۰۰ متولد ۱۱ مرداد ۱۳۸۷ است که در آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی که روز جمعه برگزار می شود، به رقابت خواهد پرداخت.

سعید سیدی اضافه کرد: این دانش آموزان پس از پایان پایه اول ابتدایی با  دریافت مجوز  از وزارت آموزش و پرورش با جهشی سه پله ای مقاطع (دوم، سوم و چهارم) در دومین سال تحصیلی خود در پایه پنجم ابتدایی نشست و  درسال جاری در سن ۱۳ سالگی در پایه دوازدهم موفق به اخذ دیپلم و داوطلب کنکور سراسری شد.

به گفته وی  این داوطلب کنکور سراسری ۱۴۰۰ در دبیرستان شاهد نجابت شهر بجنورد مرکز استان خراسان شمالی تحصیلات خود را به پایان رساند.

تیزهوشی سارا جمشیدی از کودکی

«سارا جمشیدی» که از کودکی به عنوان یک نخبه مطرح بود  در چهار سالگی قادر به خواندن و نوشتن به ۲ زبان فارسی و انگلیسی بود و پس از ورود به مدرسه  و بر دروس ابتدایی تا پایه چهارم، بر ریاضیات تا پایه پنجم، آناتومی بدن، بیماری ها، علوم، جانورشناسی و گیاه شناسی تسلط دارد.این کودک هم چنین بر جغرافیای کامل ایران و ۴۰ کشور و تاریخ ادبیات ایران هم تسلط دارد و ۱۷ سوره از قرآن کریم را نیز حفظ است.

سیدی با بیان اینکه در کنکور ۱۴۰۰ در این استان ۱۶ هزار و ۷۸۳ دانش‌آموز استان در کنکور رقابت می‌کنند، گفت: از این تعداد ۱۰ هزار و ۳۲ نفر دختر و ۶ هزار و ۷۵۱ نفر پسر هستند.

وی افزود: امروز نیز هزار و ۸۹۴ نفر کنکور سراسری هنر در خراسان شمالی در حال رقابت هستند.

دانش آموزان پشت کنکوری فردا کنکور می دهند

سیدی یادآور شد: برای دانش آموزان پشت کنکوری سال جاری که آزمونشان از فردا نهم تیرماه شروع می شود، ۹۴ حوزه برای برگزاری آزمون با رعایت پروتکل های بهداشتی سازماندهی شد.

خراسان شمالی ۱۸۰هزار دانش آموز دارد که در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می کنند.