به گزارش پایگاه خبری نشان :

بازار در هفته گذشته با رشد قابل توجهی از کانال یک میلیون ۲۵۰ هزار واحد هم عبور کرد و ارزش معاملات هم توانست هفته گذشته روند خوبی را ثبت کند.

کارشناسان بازار سرمایه معتقدند به دلیل خبرهای مثبتی که از سمت مذاکرات برجام به بازار منتقل شده است تا حد زیادی ابهامات سیاسی در بازار سهام فروکش کرده است.در چند روز گذشته شاهد افزایش نرخ دلار بودیم که تاثیر مثبت خود را در نمادهای دلار محور بازار گذاشت و تک سهم‌های گروه پالایشی و فلزات اساسی توانستند هفته گذشته را با افزایش قیمت به پایان برسانند.

مهدی رضایتی، کارشناس بازار سرمایه در تحلیل بازار چهارشنبه ۹ تیر ماه گفت: بازار امروز متعادل بود و روند سهم‌ها نشان می‌داد هیجانات از بازار تخلیه شده است. وی افزود: رشد ارزش و حجم معاملات نشان می‌دهد بازار روند قوی‌تری را نسبت با گذشته پیدا کرده است.

این کارشناس بازار در پیش‌بینی بازار شنبه ۱۲ تیر ماه گفت: اگر نرخ دلار افت شدیدی را نداشته باشد بورس در هفته آینده مثبت خواهد بود و تغیر زیادی نمی‌کند.

این کارشناس بازار همچنین در تحلیل روند گروه موثر پالایشی‌ها در بازار گفت: این گروه منتظر اعلام نرخ هستند و اگر با نرخ‌های جدید گزارش‌های خود را منتشر کنند به لحاظ فاندامنتال و هم به لحاظ اخبار و شایعات درباره اعداد اعلامی خود می‌توانند تاثیر مثبتی را در روند بازار بگذارند.

وی افزود: گروه نمادهای نفتی هم با توجه به افزایش قیمت نفت و بالا رفتن قیمت محصولات روان کار و روغن پایه می‌توانند هفته آینده را مثبت سپری کنند همچنین این گروه با انتشار گزارش‌های مالی شفاف و سودهای تقسیمی مناسب در مجمع می‌تواند تحرکات اثرگذاری را داشته باشد.