به گزارش پایگاه خبری نشان :

رضا حاجی پور در تشریح جلسات فشرده لایحه رتبه بندی معلمان که از دوشنبه (۷ تیرماه) به صورت سه شیفته بررسی آن در کمیسیون ادامه دارد، اظهار کرد: یکی از تصمیمات مهمی که در کمیسیون به تصویب اعضا رسید، کاهش توقف در رتبه‌ها از ۶ سال به ۵ سال بود. این عدد برای معلمان مناطق محروم، مرزی و عشایری ۴ سال و برای نخبگان ۳ سال محاسبه خواهد شد.

حشذف شرط ۲ سال تجربه برای ورود به رتبه بندی

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: حذف شرط ۲ سال تجربه ورود به رتبه بندی و تعمیم رتبه بندی به همه معلمان شاغل وزارت آموزش و پرورش یکی دیگر از تصمیماتی بود که در کمیسیون اتخاذ شد.

وی اضافه کرد: حذف محدودیت‌های دستیابی به رتبه‌ها (سقف درصدی برای هر رتبه) نیز با نظر اعضای کمیسیون مصوب شد.

حاجی پور افزود: همچنین بر اساس مصوبه کمیسیون، سقف سنوات دسترسی به رتبه‌های دانشیار معلم و استاد معلم از ۲۰ و ۲۶ به ۱۵ و ۲۱ تقلیل یافت.

وی تأکید کرد: همچنین با نظر اعضا کمیسیون در این لایحه قید شد که وزارت آموزش و پرورش مکلف است ظرف یک ماه آیین نامه مربوط را با همکاری سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی به تصویب هیات دولت برساند.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ادامه داد: امیدواریم بتوانیم مصوبه کمیسیون را هرچه سریع‌تر به صحن علنی ارسال و بعد از بررسی و تصویب در صحن علنی مجلس برای تایید نهایی به شورای نگهبان ارسال کنیم.