به گزارش پایگاه خبری نشان :

رکنا/وام‌ ۳۰ میلیون تومانی فرهنگیان با تفاهم‌ نامه همکاری‌ های مربوط به اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه فی‌ ما بین وزارت آموزش‌ و پرورش و بانک رسالت امضا شده است و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، الهیار در مورد وام ۳۰ میلیون تومانی فرهنگیان نیز گفت: توافق نامه با بانک را داریم و تفاهم نامه برای پرداخت یک بانک دیگر هم انجام شده است و بخشنامه به زودی برای پرداخت وام‌ ۳۰ میلیون تومانی فرهنگیان نیز اقدامات لازم انجام می شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: هر کاری که کرده ایم وظیفه است و افتخار برای ما این است که این مجموعه را منسجم اداره کنیم که از همه منابع حداکثر بهره وری را داشته باشیم و رضایت را در دل فرهنگیان ایجاد کنیم و بتوانیم در تحقق اهداف آموزش و پرورش موثر باشیم.

الهیار اضافه کرد: در خصوص سیاست های رفاهی نیز از دیرباز برای اینکه شرایط معیشتی فرهنگیان خوب تامین شود، توسعه مراکز رفاهی در دستور کار بود که در بخش های تفریحی و درمانی و… خدمات دهی شود.

وی بیان کرد: در کل کشور شبکه بزرگی از این مراکز را داریم که باید همیشه به فکر انسجام بخشی و ارتقای کارآمدی آن ها باشیم و مجموعه عواملی را ایجاد کنیم که در خدمت فرهنگیان آموزش و پرورش خوب عمل کنند.

وام‌ ۳۰ میلیون تومانی فرهنگیان

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش وپرورش افزود: تقویت و توسعه مراکز آموزشی و رفاهی در دستور کار است و از نظر کمی و کیفی این مراکز را توسعه می دهیم.

وی ادامه داد: سازماندهی و ساماندهی نظام نامه رفاهی فرهنگیان، تقویت و بهبود وضعیت درمانی فرهنگیان و ایجاد الگوی منسجم بیمه فرهنگی و بهبود وضعیت معیشت و مسکن و درمان فرهنگیان از دیگر برنامه‌ ها است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، الهیار در مورد وام های پرداختی به فرهنگیان نیز گفت: توافق نامه با بانک را داریم و تفاهم نامه برای پرداخت یک بانک دیگر هم انجام شده است و بخشنامه به زودی برای پرداخت وام‌ ۳۰ میلیون تومانی فرهنگیان نیز اقدامات لازم انجام می شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: ایجاد و راه اندازی باشگاه ویژه پیشکسوتان در همه استان ها از برنامه های مهم است و در همه استان ها شاهد راه اندازی این مراکز خواهیم بود.

لازم به ذکر است مجموعه مذکور دارای سالن پذیرایی با ظرفیت ۵۰۰ نفر ، سالن کنفرانس ، ۲۴ سوئیت با ظرفیت ۱۰۰ نفر و طراحی و معماری خاص ایجاد شده است.

در این مراسم گودرز کریمی فر، مدیرکل توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش‌ و پرورش، گفت: یکی از سیاست‌های این مدیریت، تقویت صندوق‌ های وام ضروری و اعطا تسهیلات کم‌ بهره و قرض‌ الحسنه به فرهنگیان است.

وی ادامه داد: در همین راستا، درصدد مشارکت با بانک‌ ها در زمینه همیاری، همکاری و همراهی با جامعه بزرگ فرهنگیان هستیم.

مدیرکل توسعه و پشتیبانی وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: از مهم‌ترین اهداف این سیاست، اعتلای منزلت اجتماعی، افزایش رغبت و انگیزش شغلی در جامعه فرهنگیان است.

در این مراسم علی الهیار ترکمن معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌ و پرورش اظهار داشت: ارتباط با بانک‌ها و شرایط خوبی که آنها برای دستگاه و یا کارکنان شان فراهم می‌کنند، یکی از مواردی است که دستگاه‌ های دولتی پیگیری می‌کنند تا کارهای بانکی آن دستگاه و کارکنانش به نحو مناسبی انجام گیرد.

وی بیان داشت: یکی از مزایای بانک رسالت استفاده از سنت خوب قرض‌ الحسنه است و امیدواریم این تفاهم‌ نامه سرآغاز همکاری‌ های بیشتر فی‌ ما بین شود.

این تفاهم‌ نامه به امضای حسین‌ زاده مدیر عامل بانک رسالت و الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌ و پرورش رسید.

بر اساس این تفاهم‌ نامه، بانک رسالت تسهیلات قرض‌ الحسنه تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال در اختیار فرهنگیان آموزش و پرورش قرار خواهد داد.