به گزارش پایگاه خبری نشان :
رکنا/پرتقال های مرد کرجی میلیونی فروخته می شد و 482 زن و مرد در البرز به دام این مرد شیاد افتادند . این مرد با شیوه اسکیمر کارت های مشتری هایش را خالی می کرد . این پرتقال فروش سیار که قصد داشت ظرف مدت کوتاهی ثروتمند شود بازداشت شد.

سرهنگ "رسول جلیلیان" با اعلام این خبر بیان داشت: در روزهای پایانی سال 99، تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و اعلام داشتند که در حالی که کارت بانکی در اختیار خودشان بوده اما مبالغ قابل توجهی به صورت غیرمجاز از حساب بانکی آنها برداشت شده است.

به گزارش رکنا، وی با بیان این که بلافاصله بررسی موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت، افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد که برداشت به صورت اینترنتی نبوده و متهمان به صورت فیزیکی از طریق دستگاه پوز اقدام به خرید طلا در شهرهای کرج و آبادان کرده اند که شک ماموران به کپی اطلاعات کارت بانکی مال باختگان از طریق دستگاه اسکیمر به یقین تبدیل شد.

700 زن و مرد در دام بقال 20 ساله تهران

سرپرست پلیس فتا استان البرز اظهار داشت: در ادامه تحقیقات پلیس مشخص شد که همه مال باختگان در یک بازه زمانی 10 روزه اقدام به خرید پرتقال از یک فروشنده دوره گرد در ابتدای جاده "کردان" شهرستان ساوجبلاغ کرده اند که با شناسایی هویت صاحب دستگاه پوز کاشف به عمل آمد که متهمان پرونده با جعل مدارک هویتی نامبرده اقدام به تهیه دستگاه پوز سیار برای انجام اعمال مجرمانه کرده اند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در ادامه ماموران با انجام اقدامات پلیسی پیچیده درنهایت هویت یکی از متهمان را که اقدام به خرید طلا با کارت های کپی برداری شده کرده بود را شناسایی و سپس با زیرنظر قرار دادن اقدامات او مخفیگاه اش را در شهرستان آبادان استان خوزستان شناسایی کرده و با هماهنگی مقام قضائی نامبرده را در عملیاتی کاملا غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا البرز منتقل کردند.

سرهنگ جلیلیان اظهار داشت: متهم پس از مشاهده مستندات پلیس چاره ای جز بیان حقیقت در پیش روی خودش ندید و اعلام کرد که سردسته باند فردی ساکن شهر کرج است که پس از کپی برداری از کارت بانکی شهروندان، آن ها را برای خرید طلاجات تحویل نامبرده داده است.

وی با اشاره به کشف تعداد زیادی کارت کپی برداری شده از مخفیگاه متهم اظهار داشت: در ادامه با انجام اقدامات پلیسی هویت سردسته باند که از افراد با سابقه در حوزه اسکیمر است شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه در منطقه کمالشهر کرج دستگیر شد.

این مقام انتظامی اظهار داشت: کارشناسان میزان کلاهبرداری صورت گرفته توسط اعضای این باند را حدود 10 میلیارد ریال برآورد می کنند.

سرپرست پلیس فتا استان البرز با اشاره به اینکه تلاش برای شناسایی مال باختگان این پرونده ادامه دارد، خاطرنشان کرد: شهروندان حتما در هنگام خرید از فروشندگان دوره گرد رمز کارت بانکی شان را خودشان وارد کنند و از ارائه رمز کارت بانکی به افراد ناشناس خودداری کنند.