به گزارش پایگاه خبری نشان :

علی دهقان‌کیا (رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران) در ارتباط با وام هفت میلیون تومانی بازنشستگان گفت: ثبت نام وام از امروز شروع شده است و همه مراحل آن قرار است غیرحضوری صورت بگیرد.

وی در ارتباط با سامانه مربوطه و بسته بودن آن تا ظهر امروز گفت: قرار است همه مراحل ثبت نام از طریق سامانه اعلامی انجام شود؛ امروز جلسه داشتیم و قرار شد مشکلات سامانه برطرف شود؛ احتمالاً از عصر امروز سامانه بازخواهد شد و بازنشستگان می‌توانند با مراجعه به آن برای وام هفت میلیون تومانی ثبت نام کنند.

بازماندگان که عموماً زیر حداقل‌بگیر هستند، درخواست دارند که در دریافت وام هفت میلیون تومانی اولویت داشته باشند؛ دهقان کیا در این رابطه می‌گوید: شرایط پرداخت را بانک رفاه تعیین می‌کند؛ کانون‌ها تعیین کننده‌ی شرایط دریافت نیستند؛ کانون‌ها فقط کار ثبت نام را انجام می‌دهند و بازنشستگانِ واجد شرایط را به بانک معرفی می‌کنند، اما «معمولاً» اولویت با بازنشستگان است نه بازماندگان و حداقل‌بگیران عموماً در اولویت پرداخت هستند.

مساله‌ی دیگری که بازنشستگان کارگری با آن مواجه هستند، زمان پرداختِ مابه‌التفاوت فروردین است؛ رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران در این رابطه با انتقاد از تاخیر به وجود آمده می‌گوید: ما موضوع را پیگیری کردیم؛ تامین اجتماعی باید حدود دو هزار میلیارد تومان پول تهیه کند تا بتواند پرداخت را صورت دهد، اما متاسفانه مدام امروز و فردا می‌کنند. در این رابطه با معاونت فرهنگی و معاونت استان‌های سازمان جلسه داشته‌ایم و از آن‌ها درخواست کردیم که مابه‌التفاوت‌ها را هرچه زودتر بپردازند این مقامات هم گفتند تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا پول را تامین کنیم. در همین حد به ما قول داده‌اند و امیدواریم به قول خود عمل کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد قبل از نیمه تیرماه مابه‌التفاوت‌ها پرداخت شود، می‌گوید: بعید می‌دانم؛ اگر تا آخر تیر و زمان پرداخت مستمری‌ها هم اعتبار را تامین کنند و مابه‌التفاوت‌ها را بپردازند، خوب است؛ به هرحال امیدواریم هرچه زودتر تامین اعتبار صورت بگیرد و به وعده‌ی خود عمل کنند./ایلنا