به گزارش پایگاه خبری نشان :

امروز شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ سرانجام پس از چند روز روند صعودی ملایم بورس، شاخص‌ها قرمز پوشیدند و کاهش ارتفاع دادند تا شاهد یک اصلاح در بازار سرمایه باشیم.

شاخص کل امروز با ۱۰۹۲۳ واحد کاهش معادل منفی ۰.۸۵ درصد به یک میلیون و ۲۴۶ هزار و ۵۵ واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۱۳۳۰ واحد کاهش معادل منفی ۰.۳۵ درصد به سطح ۳۸۲ هزار و ۸۴۸ واحدی سقوط کرد.

در نیمه دوم داد و ستد‌های امروز بورس ، در ۹۵۶ هزار و ۷۵۸ نوبت معاملاتی، ۶ میلیارد و ۹۴۳ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۵۴ هزار و ۶۵ میلیارد ریال در بورس معامله شد.

امروز همچنین بعد از چند روز ورود پول حقیقی شاهد خروج نسبتا سنگین پول حقیقی بودیم و این خروج ۳۴۸.۵ میلیارد تومان به ثبت رسید.

سعید خانی نژاد تحلیلگر و کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار فردا گفت: در بازار امروز با عرضه شدید در گروه خودرویی و بانکی، عرضه‌ها به سایر گروه‌ها نیز کشیده شد.

وی افزود: به نظر میرسد با توجه به رشد بازار طی دو هفته قبل این عرضه و شناسایی سود در کوتاه مدتی‌ها افزایش فشار فروش طبیعی باشد.

این تحلیلگر بازار سرمایه گفت: با توجه به قدرت خریداران در قیمت‌های منفی بازار امروز به نظر میرسد بازار فردا با شدت عرضه شروع کند و به تدریج فروشندگان عقب نشینی نمایند. از طرفی همچنان گروهی از سهم‌های کوچک که ارزندگی بالایی دارند مانند گروه لاستیک و کانی‌ها به رشد خود ادامه خواهند داد.