به گزارش پایگاه خبری نشان :

آیت قیصربیگی اظهار کرد: در پی افزایش قابل توجه دمای برخی شهرستان‌های استان به ویژه مناطق گرمسیری و ایجاد برخی مشکلات نشست فوق‌العاده ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان به ریاست استاندار ایلام برگزار شد.

وی گفت: در این نشست پس از بررسی گزارش‌های دریافتی درخصوص افزایش دما در برخی مناطق استان به ویژه مناطق گرمسیری و پس از بحث و گفتگوهای اعضا تصمیماتی گرفته شد از جمله اینکه، هواشناسی استان موظف است در این ایام گزارش پیش‌بینی بیشینه دمای مناطق مختلف استان را به صورت روزانه و هفتگی به ستاد مدیریت بحران استان ارسال کند.

مدیرکل مدریت بحران استانداری ایلام با  بیان اینکه مقرر شد به استناد گزارش هواشناسی استان ادارات مناطق مختلف استان که دمایی بین ۵۰ و بالاتر پیش بینی شود، تعطیل اعلام شود، گفت:  تعطیلی صرفا شامل ادارات و دستگاه‌های اجرایی مناطق مذکور خواهد بود و مراکز امدادی، درمانی، بهداشتی، بخشهای دارای نوبت کاری و تولیدی و عملیاتی، خدمات شهری شهرداری ها، اورژانس ۱۱۵، آتش نشانی و بیمارستان‌ها و ... را شامل نمی شود.

قیصربیگی در پایان با عنوان این مطلب که در این نشست ملاک اعلام درجه دمای مناطق مختلف استان  پیش بینی هواشناسی استان تعیین شده است، گفت: از این به بعد  بر اساس گزارش رسمی هواشناسی استان، ادارات مناطقی که دمای ۵۰ درجه و بالاتر پیش بینی شود، تعطیل اعلام می‌شود.