به گزارش پایگاه خبری نشان :

 اعظم پناهی‌مهر شنبه‌شب در دیدار با حبیب‌الله خجسته‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اظهار کرد: در زمان حاضر بیش از ۱۰۰ هزار بیمار کلیوی در کشور زیرپوشش این انجمن قرار دارند که در سال گذشته برای ۶۰۰ نفر عمل پیوند کلیه انجام شد.

وی افزود: هرچند به دلیل شیوع ویروس کرونا و شرایط بیمارستان‌های کشور عمل‌های پیوند کلیه به‌ویژه در برخی از استان‌ها کاهش یافته؛ اما انجمن بیماران کلیوی در حال آسیب‌شناسی و تسهیل‌گری انجام عمل پیوند کلیه برای جامعه هدف است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران بیان کرد: ویروس کرونا برای بیماران کلیوی دو برابر دیگر افراد سالم مشکلات ایجاد کرد و با توجه به اینکه بیماران دیالیزی هفته‌ای سه بار باید وارد مراکز درمانی شوند، در معرض ابتلا به این ویروس قرار داشتند که با تعامل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تزریق نوبت اول و دوم واکسن کرونا برای این گروه از بیماران خاص آغاز شد و در دست اجرا است.

پناهی‌مهر ادامه داد: در بخش تأمین داروی موردنیاز بیماران کلیوی برای مدتی نوسان و مشکلاتی وجود داشت؛ اما در زمان حاضر وضع بهتر شده است؛ هرچند هنوز مشکلاتی در این بخش وجود دارد که باید برطرف شود.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه هر بیمار کلیوی بعد از پیوند نیاز به مراقبت‌های ویژه دارد، مهم‌ترین دغدغه انجمن در زمان حاضر روان‌سازی عمل پیوند کلیه است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران اضافه کرد: انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران، انجمنی مردم‌نهاد بدون هیچ بودجه دولتی است و تمام خدمات آن با کمک خیران و نیک‌اندیشان انجام می‌شود.

پناهی‌مهر تصریح کرد: انجمن حمایت از بیماران کلیوی با ۴۰ سال سابقه به‌عنوان تنها متولی پیوند زنده در ایران است که در حوزه‌های متفاوت خدماتی، معیشتی، درمانی، دارویی، ورزشی، فرهنگی و هنری فعالیت می‌کند و در تعامل مستقیم با بیمار نقش تسهیل‌گری دارد.

وی اظهار کرد: برای حمایت از بیماران کلیوی با تعامل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بین پنج تا ۵۰ میلیون تومان وام برای بیماران دهک‌های یک تا چهار تعلق گرفت و هر استان بسته به بودجه و تعاملی که با بانک‌ها دارند، وام‌های قرض‌الحسنه به این افراد پرداخت می‌کنند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی ایران افزود: هرچند اهدای کلیه از خانواده و خویشاوندان امری زیباتر است؛ اما هدف اصلی انجمن بیماران کلیوی، اهدای عضو از مرگ مغزی است که این فرهنگ ایثار باید بین مردم ترویج شود.

 فعالیت انجمن‌های خیریه نیازمند معرفی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نیز در این دیدار اظهار کرد: خیران و آحاد جامعه در کنار توجه به سایر انجمن‌های خیریه به حمایت و یاری انجمن حمایت از بیماران کلیوی بشتابند.

حبیب‌الله خجسته‌پور افزود: پیش از هر چیز از تلاش‌های مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی در استان سمنان نهایت قدردانی را دارم و وی در حوزه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی با ورود به‌جا، نقش مؤثر و مثبتی در استان ایفا می‌کند.

وی عنوان کرد: فعالیت انجمن‌های خیریه به‌نوعی هم کمک به حاکمیت و دولت برای خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به بیماران است و هم بیماران زیرپوشش از مزایا و نگاه مثبت این انجمن‌ها بهره‌مند می‌شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: از تلاش‌های انجمن حمایت از بیماران کلیوی که در سراسر کشور فعالیت گسترده دارد، قدردانی می‌شود و فعالیت این انجمن‌های نیک‌اندیش بسیار خداپسندانه است.

خجسته‌پور ادامه داد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، مسؤولان باید طوری کار کنند که بیماران تنها رنج مریضی را تحمل کنند و دغدغه تأمین منابع مالی برای درمان، اسکان و... نداشته باشند و انجمن حمایت از بیماران در بخش‌های مختلف در راستای این اصل مهم انسانی برای کاهش درد و رنج بیماران گام اساسی برمی‌دارند.

وی گفت: استان سمنان خیران خوبی دارد و سپردن انجمن‌ها و مؤسسات خیریه به افراد کاردان و دارای اهلیت در جلب اعتماد مردم بسیار تأثیرگذار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اضافه کرد: فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد و انجمن‌های خیریه نیازمند معرفی است و کارهای تبلیغاتی به‌صورت مؤثر در گام اجرایی قرار گیرد.

خجسته‌پور افزود: با توجه به سبک زندگی‌های امروزی، اجرای طرح‌های آموزشی و پیشگیرانه برای جلوگیری از ورود بیماران کلیوی بسیار دارای اهمیت است و با کاهش ورود، هم به بیماران کنونی خدمات‌رسانی مطلوب‌تری می‌شود و هم در بلندمدت شاهد کاهش چشمگیر انواع بیماران خاص و صعب‌العلاج خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه استانداری سمنان به‌عنوان وظیفه انسانی و اداری آماده خدمت و همکاری با انجمن حمایت از بیماران کلیوی و سایر انجمن‌ها است.

سمنان دارای ۳۶۰ بیمار دیالیزی

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان سمنان نیز در این دیدار اظهار کرد: در زمان حاضر استان سمنان ۳۶۰ بیمار دیالیزی و ۲۶۰ بیمار پیوند کلیه دارد.

منصور بیرقی اضافه کرد: انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی در استان سمنان، حمایت از بیماران این حوزه را وظیفه خود می‌داند و تمام‌قد برای گره‌گشایی از مشکلات آنها تلاش می‌کند.

وی عنوان کرد: انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان سمنان در حوزه پیشگیری، درمان و دارودرمانی و مددکاری فعالیت دارد.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان سمنان اضافه کرد: از حمایت‌های دلگرم‌کننده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان و مجموعه استانداری سمنان که از سال‌های گذشته در کنار انجمن و سازمان‌های مردم‌نهاد استان هستند،‌ نهایت قدردانی را داریم.

بیرقی خاطرنشان کرد: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با تلاش و پیگیری‌های مستمر و مدیریت ارزنده به‌خوبی موانع را از پیش روی مراجعه‌کنندگان و آحاد جامعه برمی‌دارد و همچنین یار و یاور خیران و نیک‌اندیشان، سازمان‌های مردم‌نهاد و انجمن‌های خیریه است.