به گزارش پایگاه خبری نشان :

شیوع کرونا در تهران در پیک پنجم کرونا قرار گرفته است. فرمانده عملیات ستاد مدیریت مقابله با کرونا از خیز جدید سوش کرونا دلتا در تهران و قرار گیری پایتخت در پیک پنجم کرونا خبر داد.

به گزارش رکنا، علی رضا زالی در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با بیماری کرونا در استان تهران افزود: مدل بستری بیماران اعم از زمان کوتاه شروع بیماری و درگیری ریه، بالا رفتن سن مبتلایان، افزایش مبتلایان بین ۲۰ تا ۳۰ سال و همچنین افزایش تعداد مبتلایان زیر ۱۰ سال، افزایش مرگ و میر زیر ۲۰ سال و علائمی مانند آبریزش بینی همگی نشان از سوش دلتاست؛ بنابراین در خیز جدید سوش دلتا هستیم.

دکتر زالی گفت: دو مشکل در این خصوص داریم یکی سرعت انتقال که ۸ تا ۱۲ درصد بالاتر از سوش آلفای انگلیسی است و ۶۰ درصد هم سرایت پذیری بیشتری نسبت به سوش آلفا دارد. همچنین در بحث درمان نیز هنوز در مطالعات خود به پاسخ روشنی نرسیده ایم.

وی گفت: از همه مهمتر مسئله واکسن گریزی این سوش جدید است که این خیلی مهم است.

فرمانده عملیات ستاد مدیریت بیماری کرونا افزود: در دنیا به دلیل رقابت اقتصادی که تولیدکنندگان واکسن دارند همه تولیدکنندگان اعلام می‌کنند که واکسن ما در مقابل این سوش مقاوم است و سوش دلتا از سوش ویروس آفریقایی نیز که واکسن گریزترین سوش است، درصد مقاومت آن در مقابل واکسن‌ها بالاتر است و البته کسانی که هر دو دز واکسن را دریافت کرده اند مقاومت بیشتری نسبت به این ویروس دارند.